PODSTAWOWE MOŻLIWOŚCI PROGRAMU:
- Precyzyjne wprowadzanie dowolnie skomplikowanych rzutów przy pomocy numerycznego wprowadzania danych, siatki, linii pomocniczych i linijki,
- Definiowanie dowolnej ilości kondygnacji,
- Planowanie i konstruowanie wielu budynków na różnych poziomach.
PRZEKROJE/ELEWACJE:
- W programie można zdefiniować dowolną ilość przekrojów pionowych. Każdy przekrój/elewacja może być umieszczony w postaci rysunku na aktualnym arkuszu lub zostać zdefiniowany jako osobny arkusz.
- Przekroje schodkowe: wprowadzane przekroje pionowe mogą być teraz łamane w jednym lub kilku miejscach tworząc przekrój w kilku płaszczyznach ciętego budynku.
WIZUALIZACJA 3D:
- Spacer po wnętrzach i otoczeniu budynku w czasie rzeczywistym w dzień lub w nocy.
FOTOREALISTYCZNA PREZENTACJA:
- Raytracing, światła, cienie, przezroczystości i odbicia lustrzane (symulacja warunków oświetleniowych), pozwalają zaprezentować wiernie wysokiej jakości obrazy projektowanego obiektu, raytracing z miękkimi cieniami.
W trybie konstrukcji:
KONSTRUOWANIE ŚCIAN:
- Ściany warstwowe: możliwość zadania kreskowania dla odpowiednich warstw.
- Definiowanie grubości obrysu linii.
- Tworzenie ścian łukowych: zaokrąglanie rogów pomieszczenia i budynku.
- Modelowanie kształtu ścian: rysowanie dowolnej geometrii widoku ściany, narysowane kształty można zapisać w katalogu i wykorzystać przy dalszym projektowaniu.
- Definiowanie docinania ścian dachem lub schodami.
WPROWADZANIE OKIEN I DRZWI:
- Wprowadzanie stolarki z gotowej biblioteki lub za pomocą inteligentnego asystenta,
- Makro Projektant drzwi i okien: narzędzie do rysowania własnych kształtów stolarki,
- Makro Okno i Makro Drzwi, zintegrowany projektant, który umożliwia wprowadzanie zdefiniowanych konstrukcji okna lub drzwi oraz stworzenie graficznego zestawienia użytej stolarki,
- Definiowanie alternatywnych symboli dla okien i drzwi: edycja prezentacji architektonicznych stolarki na rzucie.
WPROWADZANIE STROPÓW:
- Po narysowaniu obrysu pomieszczenia, zamknięciu go ścianami strop tworzony jest automatycznie,
- Dowolne rysowanie stropów jako elementy konstrukcyjne nadwieszeń, balkonów i wykuszów, itd.,
- Dodatkowe makro ArCon Tool: Płyty i wycięcia stropowe: pozwala na zmianę wprowadzonych dodatkowych stropów poprzez dodawanie i odejmowanie wierzchołków na obrysie.
KONSTRUOWANIE SCHODÓW:
- Konstruowane automatycznie, łącznie z poręczami, o spocznikach L i U, a także prostych, krętych, łukowych, zabiegowych (drewnianych i monolitycznych).
- Możliwość pełnej edycji wszystkich elementów barierki.
- Dowolne schody (drewniane lub monolityczne) z możliwością modyfikacji obrysu.
ZAKŁADANIE DACHU:
- Automatyczne jak i dowolne konstrukcje dachów: jedno i dwuspadowych, kopertowych, mansardowych, kolebkowych, wielospadowych, naczółkowych jak również kombinacji tych form,
- Wprowadzanie facjatek dachowych oraz okien połaciowych,
- Automatyczne stworzenie propozycji rozwiązania więźby dachowej,
- Dla dachów dowolnych nowe „okrągłe połacie”: możliwość automatycznego wygięcia różnych kształtów dachu w konstrukcję dachu łukowego z różnymi wysokościami okapu,
- obliczenie powierzchni pokrycia, jak również metrów bieżących okapów, kalenic, naroży i koszy, osobno dla dachu i facjatek oraz zestawienie materiału użytego przy konstrukcji więźby.
AUTOMATYCZNIE TWORZONA PŁYTA FUNDAMENTOWA:
- Najniższa kondygnacja budynku może zostać zdefiniowana jako płyta fundamentowa, tworząc tym monolityczną płytę np. w kształcie kondygnacji.
MODELOWANIE TERENU:
- Definiowanie za pomocą Asystenta lub zamkniętego wielokąta kształtu działki. Możliwość wprowadzania punktów wysokościowych i wycinania otworów (np. pod baseny) oraz dzielenia na różne obszary (tarasy, drogi, rabaty, trawniki), które można pojedynczo teksturować,
- Makro Rozszerzony asystent terenu: wprowadzanie linii wysokościowych definiujących rzeźbę terenu,
- Makro Asystent terenu: możliwość importu danych z plików ASC, XYZ i TXT.
WYKOP POD BUDOWĘ:
- Definicja terenu pierwotnego, kształtu wykopu i ścianek skarpy oraz informacja o powierzchni podbudowy (wielkości urobku z wykopu, warstwy nasypowej itp.).
DOWOLNY KSZTAŁT PODESTÓW:
- Wielokąty, linie, koła, elipsy jak również kombinacje tych form z możliwością zapisania ich w katalogu pod indywidualną nazwą.
OPRACOWANIE PROJEKTÓW:
- Kolorystyczne schematy funkcjonalne pomieszczeń o zdefiniowanej funkcji czy nazwie można przypisać kolor lub kreskowanie, które pojawi się na rzucie w chwili utworzenia pomieszczenia. Grypy funkcji i kolorystykę dla pomieszczeń (także nazwy pomieszczeń) można definiować samodzielnie w zależności od rodzaju projektowanego budynku np. inne kolory przypisane będą do pomieszczeń w domu jednorodzinnym a inne w projekcie przedszkola, czy szkoły.
- Zarządzanie elementami budowlanymi przy projektowaniu rozbudowy, przebudowy i remontów (nowy, istniejącymi, do wyburzenia).
- Zarządzanie wariantami różnych realizacji tematów budowlanych w jednym dokumencie.
- Nowe typy linii dla elementów konstrukcyjnych.
- Opisywanie: możliwość wprowadzania tekstu pod zadanym kątem,
- Automatyzacja przesuwania fragmentów kondygnacji: można przesunąć kilka elementów naraz zarówno na jednej jak i np. na wszystkich kondygnacjach na raz.
- Wydruki: efektywne i dokładne wy-druki rzutów każdej kondygnacji razem z ramką i tabelką rysunkową.
- Wymiarowanie: wymiarowanie rzutów za pomocą linii i łańcuchów wymiarowych, wymiarowanie szeregowe
- Tabele rysunkowe: zdefiniowane lub rysowane w zintegrowanym module,
- Prezentacja architektoniczna: wszystkie elementy rysunku maja zastępczą prezentację 2D, która jest przedstawieniem symbolu danego obiektu, okna i drzwi przedstawione z opisem na „zapałce”,
- Prezentacja architektoniczna, warstwy dla ścian, elementy 3D, dachy, teren.
RAYTRACING W TRYBIE KONSTRUKCJI:
- Dla ciekawszego pokazania rzutu budynku można włączyć tekstury i opcje renderinu w trybie konstrukcji. Nałożą się wówczas oba widoki tworząc linearny rzut z teksturami.
NARZĘDZIA POMOCNICZE:
- Możliwość definiowania parametrów nowego projektu: ustawień siatki, widoku Normalnego lub Layaut, włączanie prezentacji architektonicznej itp. Ustawienia mogą być przejęte wyłącznie do właśnie otwieranego projektu lub do wszystkich nowo tworzonych plików.
- Linie pomocnicze w postaci okręgów, łuków, elips, prostokątów
- Pomiar: do zmierzenia elementów bądź zależności między nimi powstała opcja, która jest dostępna jako bieżąca „miarka”,
- Wyświetlanie długości przy wprowadzaniu ścian,
- Edycja ścian: wprowadzonych do projektu: wydłużenie, skracanie, dzielenie, przerywanie, zamykanie pomieszczeń, itp.
- Nowe typy linii dla elementów konstrukcyjnych.
ZESTAWIENIA:
- Informacje o pomieszczeniach (plik RTF) w postaci dokumentacji tekstowej z nazwami i opisami pomieszczeń, informacją i automatycznym obliczaniem powierzchni, kubatur, obwodów, powierzchni ścian; możliwość wygenerowania zestawienia wszystkich pomieszczeń w pliku RTF,
- Zestawienie obiektów użytych w projekcie wraz z ich wyceną,
- Wstępny kosztorys, łatwa możliwość oszacowania kosztu inwestycji(zastosowanie siedmiu grup kosztów). Powierzchnie i objętości przejmowane są automatycznie z projektu.
IMPORT/EKSPORT:
- Import plików 2D: HPGL, DWG i DXF,
- Eksport plików: HPGL, VRML oraz DXF w postaci modelu 3D,
- Konwerter plików 3DS: obiekty za-pisane w postaci plików 3DS, można wczytać i zapisać za pomocą filtra importu 3DS. Zadaniem konwertera jest wprowadzanie do ArCona nowych obiektów wyposażenia i elementów geometrycznych. Można używać go również do zapisu własnych elementów, powstałych poprzez edycję istniejących obiektów z biblioteki programu
- EKSPORT DO RENDER STUDIO.
- ZAPIS W POSTACI PLIKÓW o2c.
- ZAPIS W FORMACIE HTML: możliwość publikacji dokumentu ArCona bezpośrednio na stronie internetowej.
W trybie projektowania:
WTYCZKI PHOTOSHOP:
- Trójwymiarowy widok budynku, po renderingu lub przed można zmodyfikować poprzez wtyczki programu Photoshop umożliwiające uatrakcyjnienie tworzonej wizualizacji. Wtyczki (pliki .8bf) można ściągać z internetu i po wprowadzeniu do programu uzyskiwać widoki np. rysowanego kreską budynku lub wizualizacji monochromatycznej lub dowolnego innego efektu zależnego od ściągniętego PlugIn.
TWORZENIE FILMÓW AVI:
- Możliwość zapisania spaceru po projektowanym budynku bądź jego otoczeniu w postaci filmu video.
OBIEKTY WYPOSAŻENIA 3D:
- Biblioteka obiektów 3D do aranżacji wnętrz i otoczenia (także obiekty animowane): ponad 20.000 obiektów.
- Import obiektów ARGE (ok. 45.000 obiektów, z możliwością aktualizacji asortymentu, od 100 renomowanych producentów mebli i ceramiki łazienkowej).
- Biblioteka tekstur z możliwością wprowadzania własnych plików w formacie JPG, BMP, PNG, TIF: ponad 12.000 tekstur, różne rodzaje materiałów: chrom, miedź, lustro, szkło, itp.
- Możliwość powiększania bibliotek obiektami ściągniętymi bezpośrednio ze stron internetowych, obiektami w formacie o2c.
- Wprowadzanie do danego projektu obiektów w formacie e3D np. z dodanego do programu o2c Convertera.
- Import obiektów Collada (np. SketchUp) w formatach: .dae, .kmz, .zip.
- Import obiektów Google\Trimble 3D warehouse
- Definiowanie symboli 2D dla elementów 3D.
TWORZENIE ELEMENTÓW 3D:
- Czytelny moduł do modelowania, pozwala na powiększanie biblioteki o własne elementy.
Dodatkowe Makra:
- Makro Projektant płytek: umożliwia zróżnicowanie tekstury na ścianach, sufitach i podłogach, zadawanie dowolnego kształtu okładzin.
- Makro Tworzenie płytek -doskonałe narzędzie do definiowania własnych rodzajów płytek (glazury i terakoty) lub edycji istniejących bibliotek makra,
- Makro Projektant powierzchni: edycja tekstury na ścianie, analogiczna do makra Projektant płytek, ale z dostępem do pełnej biblioteki tekstur programu. Na zdefiniowaną powierzchnie narysowaną na: ścianie, podłodze lub suficie można zadać dowolną teksturę wybraną z biblioteki programu.
- Ogrody zimowe (okrojona wersja programu): program do projektowania dobudowywanych do budynku ogrodów zimowych. Zdefiniowanie szklane bryły są zapisywane w obiektach programu ArCon.
- Projektant dekoracji: do zaznaczonego pomieszczenia wprowadzane są ozdobne listwy podłogowe lub sufitowe, rozety i gzymsy sufitowe.
- Edytor 2D: narzędzie pomocne przy rysowaniu elementów na rzutach, przekrojach i elewacjach,
- PackNGo: umożliwia zapisanie projektu ze wszystkimi obiektami i teksturami użytymi w czasie pracy,
- Zapisywanie ustawień: marko pozwalające na zapis wszystkich plików ustawień (.ini), pomagające w przenoszeniu i przeinstalowywaniu programu.
- Funkcje dodatkowe: makro pozwalające na: automatyczne tworzenie terenu z zaimportowanego pliku ASCII; wczytywanie i definicję wielkości i położenia podkładu w formie obrazu rastrowego; wprowadzenie na rzut większej ilości obiektów 3D po zadanej ścieżce; czy dostawanie kształtu okna o rozszerzonej konstrukcji do dachu (definicja tego samego kąta).
- Makro Rozszerzona konstrukcja dachu: umożliwiające stworzenie pełnego projektu więźby dachowej wraz ze zwymiarowanymi i opisanymi widokami: rzutu i przekroju oraz wydrukiem wszystkich elementów więźby. Obrys dachu z ustawieniami połaci i okapów przejmowany jest z programu ArCon i na nowo rozkładane są elementy więźby, które po rozłożeniu można dowolnie modyfikować.
- Makro ArCon Tool dach: możliwość edycji połaci istniejącego dachu np. poprzez wydłużenie jej fragmentu lub usuwanie narożników.
|