Materiały

3D Studio w wersji 3.0 a w zasadzie dopiero 3D Studio MAX oferują prawie nieskończoną różnorodność w kształtowaniu cech obiektów. Dowolne cechy powierzchni mogą być ze sobą mieszane, mogą wpływać także tylko w pewnym stopniu na inne cechy powierzchni itd.

W ArCon możliwości kształtowania powierzchni są ograniczone. Powód leży w tym, że w ArCon obiekty muszą być pokazywane w czasie rzeczywistym (porównywalnie z Quick Rendererem 3D Studio MAX). Mimo, że renderer ArCon jest ekstremalnie szybki, niemożliwe są tu dowolnie rozbudowywane cechy materiałowe.

Wszystkie parametry, które są używane w ArCon do materiałów, mają odpowiedniki w edytorze materiałów 3S Studio MAX względnie 3D Studio wersja 3.0. Wszystkie dalsze parametry, które nie są obsługiwane przez ArCon, są podczas konwersji po prostu ignorowane.

Spośród wielu obsługiwanych przez 3D Studio MAX cech materiałów ArCon obsługuje tylko typ materiału „standard”. Wszystkie inaczej nazwane typy materiałów są zbyt rozbudowane w sposobie przedstawienia, tak, że nie nadają się dla renderera w czasie rzeczywistym ArCon. Użycie rozszerzonych cech powierzchni w raytracerze ArCon jest przewidywane, ale nie jest realizowane jeszcze w aktualnej wersji ArCon i w konwerterze plików 3DS.

Poniższa ilustracja pokazuje edytor materiałów 3D Studio MAX z niektórymi rozwiniętymi zakładkami („Roll-Outs”).

Z okna tego w programie ArCon używane są parametry opisane poniżej.

Więcej:

Grundparameter

Erweiterte Parameter

Wartości z zakładki „Maps"

Materiały przykładowe

Generowanie masek tekstur przez ArCon

Materiały dla raytracera ArCon