Cieniowanie – Shading (Schattierung):
Cieniowanie w ArCon jest zawsze cieniowaniem „Phong”, można
je jednak samodzielnie w ArCon zmienić ikonkami .
Pole „Dwustronnie” – „2-Sided” (Zweiseitig):
Informacja ta używana jest w ArCon; może jednak zostać częściowo zmieniona podczas konwersji za pomocą Optimalizerów.
Wskazówka: Powinni Państwo używać materiałów dwustronnych tak rzadko, jak to możliwe, ponieważ powodują one redukcję szybkości wyświetlania o połowę. Ogólnie powierzchnie które są niewidoczne dla obserwatora nie są prezentowane – może się zdarzyć, że należą one do materiału dwustronnego.
Pole „Wire” (Draht):
Cecha ta jest przez ArCon ignorowana. Rodzaj wyświetlania
można jednak stosować w
ArCon już niezależnie jako dodatkowy.
Pole „Face Map” (Flächen-Map):
Jest ignorowane przez ArCon.
Lista wyboru „Ambient, Diffuse, Specular, Filter” (Umgebung, Gestreut, Glanzfarbe, Filter):
Pomimo, że ArCon podczas oświetlania wykorzystuje wszystkie
cztery efekty, to rozróżnia on tylko dwa typy kolorów – Diffuse (gestreut) i
Specular (glanzfarbe). Dla Filter i Ambient używane są zawsze wartości z
Diffuse. Aby zatem w 3D Studio MAX osiągnąć takie same efekty jak w ArCon,
wartości dla Filter i Ambient muszą być ustawione tak samo jak w Diffuse.
Osiągnąć to można dla koloru Ambient poprzez ikonę 3D Studio MAX Kolor Filter, używany tylko wtedy
gdy obiekt nie ma 100 proc. „Opacity”, należy ustawić osobno.
Pole „Shininess”(Glanz):
Wartość ta stosowana jest w ArCon i ma identyczne znaczenie.
Należy jednak pamiętać, że w normalnym trybie wyświetlania w ArCon błysk nie będzie przedstawiony tak dokładnie. Im wyższa wartość dla „shininess”, tym bardziej prawdopodobne, że połysku tego nie będzie widać. Nie dotyczy to zresztą raytracera; tam połysk tworzony jest dokładnie tak, jak w rendererze 3D Studio.
Pole „Shininess Strength” (Glanzintensität):
Wartość ta ma takie samo działanie w ArCon.
Pole „Self-Illumination” (Selbstillumination):
Tak, jak 3D Studio także i ArCon rozpoznaje samoświecące powierzchnie, by pokazać np. świecące kontrolki monitora. Nie jest jednak możliwe w ArCon ustawienie stopnia samoświecenia. Może mieć ono tylko wartość „włączone” lub „wyłączone”.
Filtr importu 3DS wychodzi z założenia, że „samoświecenie” jest włączone, jeśli „Self-illumination” jest różne od 0 – niezależnie, jakie jest jego rzeczywiste natężenie. Aby w 3D Studio MAX osiągnąć takie same efekty jak w ArCon, wartość ta powinna wynosić albo 0 (brak „samoświecenia”) albo około 80 („samoświecenie”).
Pole „Opacity” (Opazität):
Wartość ta ma takie samo działanie w ArCon.
Pole kontrolne „Soften” (Weicher):
Wartość ta jest przez ArCon ignorowana.