Grundparameter

Cieniowanie – Shading (Schattierung):

Cieniowanie w ArCon jest zawsze cieniowaniem „Phong”, można je jednak samodzielnie w ArCon zmienić ikonkami .

 

Pole „Dwustronnie” – „2-Sided” (Zweiseitig):

Informacja ta używana jest w ArCon; może jednak zostać częściowo zmieniona podczas konwersji za pomocą Optimalizerów.

Wskazówka: Powinni Państwo używać materiałów dwustronnych tak rzadko, jak to możliwe, ponieważ powodują one redukcję szybkości wyświetlania o połowę. Ogólnie powierzchnie które są niewidoczne dla obserwatora nie są prezentowane – może się zdarzyć, że należą one do materiału dwustronnego.

 

Pole „Wire” (Draht):

Cecha ta jest przez ArCon ignorowana. Rodzaj wyświetlania  można jednak stosować w ArCon już niezależnie jako dodatkowy.

 

Pole „Face Map” (Flächen-Map):

Jest ignorowane przez ArCon.

 

Lista wyboru „Ambient, Diffuse, Specular, Filter” (Umgebung, Gestreut, Glanzfarbe, Filter):

Pomimo, że ArCon podczas oświetlania wykorzystuje wszystkie cztery efekty, to rozróżnia on tylko dwa typy kolorów – Diffuse (gestreut) i Specular (glanzfarbe). Dla Filter i Ambient używane są zawsze wartości z Diffuse. Aby zatem w 3D Studio MAX osiągnąć takie same efekty jak w ArCon, wartości dla Filter i Ambient muszą być ustawione tak samo jak w Diffuse. Osiągnąć to można dla koloru Ambient poprzez ikonę 3D Studio MAX  Kolor Filter, używany tylko wtedy gdy obiekt nie ma 100 proc. „Opacity”, należy ustawić osobno.

 

Pole „Shininess”(Glanz):

Wartość ta stosowana jest w ArCon i ma identyczne znaczenie.

Należy jednak pamiętać, że w normalnym trybie wyświetlania w ArCon błysk nie będzie przedstawiony tak dokładnie. Im wyższa wartość dla „shininess”, tym bardziej prawdopodobne, że połysku tego nie będzie widać. Nie dotyczy to zresztą raytracera; tam połysk tworzony jest dokładnie tak, jak w rendererze 3D Studio.

 

Pole „Shininess Strength” (Glanzintensität):

Wartość ta ma takie samo działanie w ArCon.

 

Pole „Self-Illumination” (Selbstillumination):

Tak, jak 3D Studio także i ArCon rozpoznaje samoświecące powierzchnie, by pokazać np. świecące kontrolki monitora. Nie jest jednak możliwe w ArCon ustawienie stopnia samoświecenia. Może mieć ono tylko wartość „włączone” lub „wyłączone”.

Filtr importu 3DS wychodzi z założenia, że „samoświecenie” jest włączone, jeśli „Self-illumination” jest różne od 0 – niezależnie, jakie jest jego rzeczywiste natężenie. Aby w 3D Studio MAX osiągnąć takie same efekty jak w ArCon, wartość ta powinna wynosić albo 0 (brak „samoświecenia”) albo około 80 („samoświecenie”).

 

Pole „Opacity” (Opazität):

Wartość ta ma takie samo działanie w ArCon.

 

Pole kontrolne „Soften” (Weicher):

Wartość ta jest przez ArCon ignorowana.