ArCon potrafi prezentować dokładnie jedną teksturę (mapę) na jednej powierzchni. W przeciwieństwie do tego, w 3D Studio MAX dla jednego materiału standardowego można użyć do 11-stu tekstur.
Jedyne proponowane przez 3D Studio MAX i obsługiwane przez ArCon mapy to Diffuse i Reflection. Wszystkie pozostałe są przez ArCon ignorowane, mogą jednak służyć podczas tworzenia obiektu do symulowania specjalnych cech tekstur ArCon (Tekstury masek, itp.). Jako typ mapy dla Diffuse (Gestreut) i Reflection (Reflexion) możliwy jest jedynie typ „Bitmap”. Inne typy jak „Checker” czy „Flat Mirror” itp. nie są obsługiwane przez ArCon.
Wybranie w edytorze materiałów 3D Studio Max ikony Map-Type – Diffuse (gestreut), pole wprowadzania danych w edytorze materiałów przyjmuje postać:
Spośród pięciu Roll-Outs „Coordinates”, „Noise”, „Bitmap Parameters”, „Output” i „Time” w ArCon używane są jedynie dane z zakładek „Coordinates” oraz „Bitmap Parameters”. Manipulowanie bitmapą za pomocą „Noise” czy zmiany wartości RGB (zakładka „Output”) nie jest możliwe.
Aktualna wersja ArCon nie obsługuje także tekstur zależnych od czasu (animowanych). Zatem dane z zakładki „Time” są ignorowane.
Więcej: