Zakładka „Bitmap-Parameter”

W zakładce tej podawana jest nazwa stosowanej tekstury, używana później także w ArCon. Należy przy tym zwrócić uwagę, że ArCon jako format tekstury obsługuje jedynie format Windows BMP. ArCon zignoruje rozszerzenie nazwy i zastąpi je przez .bmp. Muszą Państwo w tym wypadku przekonwertować ewentualnie tekstury w edytorze graficznym (Paint Shop Pro) do formatu BMP, aby udostępnić je dla ArCon.

Dane z innych obszarów zakładki „Bitmap-Parameters” zostaną podczas konwersji do ArCon zignorowane, ponieważ nie istnieje odpowiednik w ArCon do ich funkcji (obszary „Mono Channel Output” i „Alpha Source”), wzgl. jest w ArCon realizowany inaczej (obszar „Filtering”).

ArCon stosuje podczas teksturowania zawsze nie przefiltrowane tekstury; odpowiada to opcji „None” w obszarze „Filtering”. Należy pamiętać, że typ „None” jest tracony podczas eksportu do formatu 3DS; jeśli więc taki wyeksportowany plik zostanie ponownie wczytany, parametr ten będzie przestawiony.

Wyjątek dla filtrowania tekstur stanowi wersja ArCon VR. Używa ona, odpowiednio do rozdzielczości tekstury, jako filtrowanie typ „Summed Area” i „None” (patrz przedostatnie pytanie w podręczniku do ArCon VR). W wersji VR tekstury, których bitmapy są mniejsze niż 16 x 16 pikseli, są przedstawiane jako nie filtrowane; tekstury o wyższej rozdzielczości są filtrowane jako „Summed Area”.