Zakładka „Wygładzanie”

W normalnym przypadku informacje o wygładzaniu są zawarte w pliku 3DS, które wykorzystywane są podczas konwersji do obiektu ArCon. Może się jednak zdarzyć w innych modelerach niż 3D Studio wzgl. 3D Studio MAX, że informacje te są złe lub nie istnieją. Aby także i takie obiekty zostały załadowane prawidłowo istnieje zakładka „Wygładzanie”.

Można tu dokonać wyboru między „Info o wygładzaniu 3DS” (Smoothinggroups) i „automatyczne wygładzanie”. W normalnym przypadku używać należy „Info o wygładzaniu 3DS” (Smoothinggroups); tylko wtedy, gdy np. wszystkie krawędzie Państwa obiektu ukazać się mają tylko jako zmiękczone, należy wybrać opcję „automatyczne wygładzanie”. Jeśli aktywne jest „automatyczne wygładzanie”, w polu „Kąt krawędzi” można określić, od jakich wartości kątów, tworzonych między dwoma płaszczyznami, istniejąca między nimi krawędź ma być przedstawiona jako widoczna („ostra”). Krawędzie między dwoma powierzchniami, których kąt jest mniejszy niż „Kąt krawędzi” będą przedstawione jako „nieostre” (zaokrąglone).