Okno dialogowe Konwersja obiektów 3DS

Wyżej opisany punkt menu jest można powiedzieć „główną funkcją” filtra importu 3DS w ArCon. Po jej wybraniu ukazuje się najpierw okno Windows „Otwórz plik”- okno, w którym można wskazać obiekt do załadowania. Potwierdzenie klawisza Otwórz otwiera poniższe okno dialogowe:

To obszerne okno bliżej opisane zostanie poniżej.

Wskazówka: Zakładki widoczne z prawej strony okna dialogowego ukazują się zresztą także w oknie dialogowym Konwersja listy obiektów 3DS.

Przedstawione powyżej okno dialogowe składa się zasadniczo z obszarów:

1)       Pole wprowadzania nazwy plików 3DS wliczając przynależny do niego klawisz Przeglądaj,

2)       Okno podglądu 3D,

3)       wskaźnika hierarchii ładowanego obiektu,

4)       obszaru „Statystyka”, w którym jedynie wyświetlane są dane,

5)       suwaka plus przynależne do niego ikonki jeśli załadowany obiekt posiada informację o animacji. Suwak wyświetlony jest ponad obszarze „Statystyka”.

 

6)       zakładek „Obiekt”, „Konwersja”, „Tekstury”, „Wygładzanie” i „Optymalizacja” oraz

7)       pięciu klawiszy OK, Przerwij, Zapisz, Reset i Pomoc.

 Wskazówka: Jeśli zainstalowany jest moduł rozszerzający o2c w ArCon, dodatkowo oprócz zakładek „Obiekt”, „Konwersja”, „Tekstury”, „Wygładzanie” i „Optymalizacja” istnieje zakładka „o2c”.

Okno dialogowe mogą Państwo użyć zasadniczo na dwa sposoby: mianowicie po pierwsze do ładowania i konwersji pojedynczych plików 3DS i po drugie do konwersji większej ilości plików 3DS jeden po drugim.

W pierwszym przypadku wprowadzają Państwo w oknie odpowiednie dane dla obiektu i potwierdzają klawiszem OK. W drugim nie należy klikać na OK, lecz Zapisz – następuje wtedy konwersja; okno dialogowe pozostaje wtedy otwarte i za pomocą Przeglądaj... można wybrać nowe pliki 3DS do konwersji wzgl. ładowania.

Więcej:

Okno podglądu 3D

Opcja „Ignoruj info o hierarchii 3DS"

Drzewo hierarchii

Zakładki okna dialogowego „Konwersja obiektów 3DS"

Obszar „Statystyka"

Przyciski „OK", „Przerwij", „Zapisz", „Reset" i „Pomoc"

Suwak czasu i należące do niego ikonki

Okno dialogowe „Definiowanie subanimacji"