Drzewo hierarchii

Z prawej strony obok okna podglądu widzą Państwo drzewo hierarchii załadowanego pliku 3DS, którego wygląd zależy w bardzo dużym stopniu od samego pliku 3D Studio. Jest on oparty na prezentacji hierarchii w 3D Studio MAX. Są tu wprowadzone wszystkie nazwy zapisanych w pliku 3DS obiektów.

Jeśli obiekt zawiera podobiekty, zaznaczony jest w drzewie poprzez  Kliknięcie na tym symbolu zmienia go na  i otwiera odpowiednią podhierarchię. Znajdujący się w pojedynczych gałęziach drzewa symbol  służy do selekcji wzgl. deselekcji obiektu wzgl. (części) drzewa.

Kliknięcie na , zmienia je w  i odpowiednio odznaczony obiekt znika z trójwymiarowego podglądu.

 

Dzięki temu polu istnieje możliwość wykluczenia z konwersji pliku 3DS jego pojedynczych części. Funkcja ta może być wykorzystana na wiele sposobów: przykładowo dla obiektów, wymodelowanych z podstawą, można wyłączyć wczytywanie podstawy, ponieważ w ArCon potrzebny jest tylko sam obiekt. Jeśli w pliku 3DS chodzi o szafę z akcesoriami, można odznaczyć akcesoria i załadować tylko szafę.

Jeśli z jednego drzewa (części) wybrano tylko kilka obiektów, pole selekcji drzewa (części) ukazuje się jako zaznaczone ale wyszarzone. Kliknięcie następnie na pole zaznaczania drzewa (części) powoduje zaznaczenia (bądź odznaczenie) wszystkich obiektów drzewa (części). Dzięki temu istnieje prosta możliwość szybkiego wyłączania całych podobszarów.

Z prawej strony pola wyboru ukazuje się dodatkowo jedna z poniższych ikon:

   drzewo (część) zostanie zapisane jako grupa

   drzewo (część) zostanie zapisane jako grupa i zawiera włączone źródła światła

   obiekt 3DS wzgl. drzewo (część) zostanie zapisane jako obiekt ArCon

   obiekt 3DS wzgl. drzewo (część) zostanie zapisane jako obiekt ArCon i zawiera włączone źródła światła

   instant obiektu 3DS, który będzie zapisany jako obiekt ArCon

   instant obiektu 3DS, który będzie zapisany jako obiekt ArCon i zawiera włączone źródła światła

   obiekt, wzgl. drzewo (część) zawiera źródła światła ale nie zostanie bezpośrednio zapisany tylko jako część innego obiektu

   instant obiektu 3D, który nie zostanie zapisany bezpośrednio jako obiekt ArCon

   włączone światła do konwersji

   wyłączone źródła światła

Innymi słowy: Jeśli ukaże się symbol  (wzgl. ), podczas konwersji powstanie grupa ArCon (.acg); ukaże się symbol;  (wzgl. ,  lub ) powstanie obiekt ArCon (.aco). Żółta żarówka na symbolu oznacza, że odpowiednie elementy zawierają źródła światła.

Jeśli drzewo (część) zostanie zapisane jako obiekt ArCon, wtedy wszystkie nie odznaczone podobiekty drzewa (części) będą częściami składowymi obiektu ArCon.

Jeśli drzewo (część) zostanie zapisane jako grupa, wszystkie obiekty wewnątrz grupy, które są zaznaczone, będą zapisane jako obiekty ArCon. Obowiązuje przy tym to samo, co dla obiektów ArCon z poprzedniego punktu: stopnie podhierarchii obiektów zostaną ewentualnie zapisane bezpośrednio w obiektach ArCon (które znajdują się w grupach) a nie oddzielnie.

    

To, czy drzewo (część) zostanie zapisane jako grupa czy jako obiekt, zależy od ustawień w zakładce „Konwersja” w obszarze „Zamień w”.

Instanty obiektów 3DS (rozpoznawane po symbolach ,  lub  w drzewie hierarchii) mogą zostać podczas konwersji zapisane jako obiekt ArCon tylko jeden raz. Jeśli w zakładce „Obiekt” wzgl. „Konwersja” dla jednego instantu będą wprowadzone ustawienia, będą one zastosowane do wszystkich innych identycznych instantów.

Więcej:

Nazwa obiektu i liczba powierzchni