Ładowanie obiektów 3DS poprzez

Wersja filtra importu 3DS programu ArCon oferuje dodatkowo oprócz formatu ArCon .aco i plików MicroFe .FEA możliwość bezpośredniego ładowania obiektów 3D Studio. Są one traktowane jak normalne obiekty ArCon – konwersja nie odbywa się.

Ten sposób ładowania obiektów 3DS jest najszybszy, ale także najmniej elastyczny. W szczególności obowiązują następujące ograniczenia:

1)       Podczas zapisywania projektu, do którego załadowano pliki 3DS bezpośrednio poprzez opisywaną właśnie funkcję, zapisane zostaną odniesienia do obiektu 3D Studio. Jeśli ładują Państwo taki projekt, jest to możliwe tylko wtedy, gdy posiadają Państwo uruchomioną wersję ArCon z filtrem importu 3DS.

2)       Nie ma możliwości wpływania na ładowane obiekty 3DS. Nie można więc zmienić wielkości ani też innych cech.

3)       W przypadku obiektów animowanych można odtwarzać jedynie całą animację bądź ustawić dowolny punkt czasu. Odtwarzania części ruchu nie jest możliwe.

Jeśli mimo to chcą Państwo używać sensownie tego punktu menu, musi mieć to wyraźny związek z punktem menu Zapisz obiekt ArCon (.aco).

Podczas konstrukcji obiektu 3DS można sensownie wykorzystać ten punkt menu w ten sposób: wygenerować scenę, w której zawarte są właśnie opracowywane obiekty 3D Studio - może być to wiele różnych obiektów – i zapisać tę scenę jako projekt. Jeśli teraz po kilku zmianach obiektów 3DS chcą Państwo zaobserwować różnice, wystarczy załadować projekt ArCon a otrzymany obraz pokaże jednocześnie wszystkie obiekty po zmianie.

Wskazówka: Ładowanie obiektów 3DS trwa trochę dłużej niż obiektów ArCon. Szczególnie przy bardziej złożonych scenach ładowanie może trwać kilka sekund.