Tekstury podczas wczytywania obiektów

Niezależnie od rodzaju ładowania obiektów 3DS (patrz poprzedni rozdział), bezpośrednio podczas ładowania ładowane są także użyte tekstury. W przypadku, gdy niektóre spośród użytych tekstur nie zostały znalezione, zwrócona zostanie na to uwaga w odpowiednim oknie dialogowym.

Ponieważ w plikach 3DS nie jest zapamiętywana ścieżka dostępu do tekstur, można podczas ładowania nie można użyć żadnej informacji o ścieżkach. ArCon reaguje z tego powodu podczas ładowania w następujący sposób:

Najpierw przeszukuje wszystkie podkatalogi katalogu tekstur. Ścieżka ta podawana jest w oknie dialogowym „Stałe ustawienia programu”. Jeśli tekstury nie zostaną znalezione, przeszukiwana jest jeszcze alternatywna ścieżka dostępu, także podawana w ww. Oknie dialogowym. Jeśli i tam nie będzie tekstur, przeszukana zostanie aktualna ścieżka dostępu do tekstur. Jest to ścieżka do katalogu, skąd ładowany jest obiekt 3DS.

Wskazówka: Jeśli zakładają Państwo nowy katalog obiektów, zawierający używane tekstury, powinny być one tak zorganizowane, jak później są widziane w katalogu obiektów i powinna zostać podana bazowa ścieżka dostępu w obszarze alternatywna ścieżka dla tekstur w oknie dialogowym „Stałe ustawienia programu”. ArCon znajdzie takie tekstury również wtedy, gdy nie są one wbudowane do ostatecznego katalogu tekstur.