Nie pozwólmy
na to, aby to pojęcie nas zastraszyło. Raytracing w ArCon oznacza zasadniczo nic
innego jak kliknięcie jednej ikony i odczekanie na wynik. Przed przystąpieniem
do szczegółowego wyjaśniania tej metody, trzeba podać kilka wprowadzających słów
na temat Raytracing.
Raytracing jest metodą, za pomocą której można stosunkowo dokładnie symulować warunki oświetlenia danej sceny, korzystając z komputera. W przeciwieństwie do „normalnego” oświetlenia i prezentacji za pomocą ArCon, mogą być tutaj także symulowane cienie, odbicia i załamania światła. Wadą metody Raytracing jest w porównaniu do „normalnej” prezentacji, znacznie dłuższy czas przetwarzania. Jeżeli normalna prezentacja odbywa się tak szybko, że prawie płynnie możemy wędrować po naszym mieszkaniu, to czas na przetworzenie obrazu Raytracing może wynosić od kilka minut do nawet kilku godzin. Bardzo realistyczna prezentacja danej sceny, jest powodem, dla którego jesteśmy w stanie pogodzić się z tą wadą.
Ze względu na to, że Raytracing bardzo dokładnie symuluje efekt oświetlenia, duże znaczenie ma umiejscowienie i jasność źródeł światła na naszej scenie. Podobnie jak podczas fotografowania, można poprzez odpowiednie usytuowanie źródeł światła, osiągnąć efekt specjalnego nastroju. Można także obraz prześwietlić względnie niedoświetlić, stosując zbyt dużo lub zbyt mało, za jasnych względnie za ciemnych, źródeł światła. W tym miejscu potrzebne jest w pewnej mierze określone doświadczenie, które dzięki prostocie obsługi ArCon można zdobyć bardzo szybko i w dziecinnie łatwy sposób. Nie trzeba mieć żadnych obaw przy umiejscawianiu lamp w różnych miejscach obrazu-Raytracing, w których mogą okazać się niepotrzebne - podobnie przecież postępuje fotograf, aby w swym atelier, uzyskać jak najlepszy efekt przy danej scenie.
Więcej:
Prze- i niedoświetlenia w ArCon
Specjalne ustawienia przy Raytracing
Raytracing przy włączonym i
wyłączonym oświetleniu