Praca w trybie projektowania > Raytracing

Właściwy Raytracing

Po oświetleniu danej sceny w optymalny sposób i po kliknięciu ikony , ArCon rozpocznie najpierw zgrubne przetwarzanie tej sceny a następnie precyzyjne za pomocą metody Raytracing. Takie stopniowe podejście w celu uzyskania dokładnego wyniku, ma tą zaletę, że proces Raytracing można przerwać jeszcze w stadium początkowym, aby np. dokonać nowego ustawienia jasności lub przemieścić obiekty na danej scenie. Jeżeli wynik uznany jako zadawalający, to należy teraz po prostu odczekać do momentu całkowitego przetworzenia obrazu. Może to trwać, w zależności od rozdzielczości i skomplikowania danej sceny, od kilku sekund aż do wielu godzin. Skomplikowana scena oznacza w tym wypadku ilość zastosowanych źródeł światła oraz ilość obiektów, a specjalnie ile z tych obiektów jest przeźroczystych lub lustrzanych względem widocznej płaszczyzny prezentowanego obrazu.

Szczególnie takie płaszczyzny, które jednocześnie oświetlane są za pomocą dużej liczby lamp i nie znajdują się w cieniu, wymagają stosunkowo długiego czasu przetwarzania.