Mieszanie tekstur i kolorów Diffuse (gestreut)

Pola tekstowe przed różnymi przełącznikami map w zakładce „Maps” są używane w 3D Studio, aby ustawić zmieszanie z innymi materiałami: jeśli np. dla „Diffuse” ustawiona jest wartość 30, oznacza to, że tekstura wpływa na materiał jedynie w 30%. Pozostałe 70% to przeważnie normalny kolor „Diffuse”.

Filtr importu 3DS ignoruje w normalnym przypadku wartości, wprowadzone jako Amount dla „Diffuse” wzgl. „Reflection”, ponieważ w ArCon nie ma możliwości dodatkowego mieszania tekstury i koloru obiektów.

Skądinąd jeśli wartość ta jest mniejsza niż 50, ArCon użyje podczas prezentacji powierzchni opcję „mieszanie obiektów i tekstur”. W tym typie wyświetlania kolor Diffuse będzie dodany (przefiltrowany) do koloru tekstury. Typ prezentowania „Mieszanie barwy i tekstury” można stosować w ArCon dla elementów konstrukcyjnych.

Przykłady dla takich wariantów materiałów znajdą Państwo w podkatalogu „MatDemo” przykładowego katalogu 3DS.