W zakładce tej z jednej strony podawane są określone cechy wybranego w drzewie hierarchii obiektu, z drugiej strony dla wszystkich obiektów można ustalić wielkość/położenie i określić kąt obrotu podczas ładowania
W polu tekstowym określają Państwo jak obiekt wzgl. grupa powinien nazywać się po konwersji. Opis ukazuje się z jednej strony w eksploratorze ArCon, z drugiej strony po podwójnym kliknięciu na obiekcie wzgl. na symbolu w eksploratorze.
Poprzez zaznaczenie tego pola, podczas zapisywania obiektów będą również zapisywane nazwy podobiektów. Jeśli taki obiekt będzie następnie używany w ArConie lub poprzez O2C-Player, nazwy te będą wyświetlone, gdy kursor myszy będzie znajdował się nad odpowiednim podobiektem.
Wskazówka: Należy zatem już w trakcie modelowania obiektu 3D zwracać uwagę na właściwe nazywanie podobiektów. Za pomocą Translatora ACO (program znajduje się w katalogu Program instalacji programu ArCon Online) można jednak będzie później zmienić przejęte oznaczenia.
Podają tu Państwo sposób zachowania się obiektu po załadowaniu go do ArCon – mianowicie, czy spada on, unosi się czy też unosi się swobodnie
Pole „wysokość podczas ładowania” podaje, na jakiej wysokości umieszczony zostanie obiekt unoszący się swobodnie w powietrzu, kiedy jest on przeciągany z katalogu ArCon techniką „ciągnij i puść”.
Wskazówka: Mają Państwo możliwość zmiany omawianych tu ustawień także po konwersji za pomocą eksploratora ArCon.
Pola z tego obszaru służą do dopasowania wielkości wzgl. położenia obiektu 3DS. W polach „Długość”, „Szerokość” i „Wysokość” pokazywana jest aktualna wielkość całego pliku 3DS. Zmiana jednej z trzech wartości wywołuje proporcjonalne zmiany odpowiednio względem pozostałych. Alternatywnie użyć można trzech pól edycyjnych pod nazwą Współczynnik skalowania. Jeśli jest zaznaczone pole skalowanie równomierne, zmiany jednej wartości wywołują proporcjonalną zmianę innych wartości. Obiekt nie zostanie zatem zdeformowany. W przeciwnym wypadku można podać inne wartości niezależne od siebie dla x, y i z.
Celem tego pola edycyjnego jest dopasowanie wielkości obiektu 3DS wymodelowanego w „złych” jednostkach. Dla pokazywanej w zrzutach okien dialogowych kobiety prawidłowy byłby współczynnik skalowania 10, aby zmienić jej wysokość z 18,6 cm na 186 (ponieważ wielkość dotyczy całego obiektu 3DS, 186 cm dotyczy kobiety włącznie z jej fryzurą).
Ustawienia wprowadzane w obszarze Wielkość/Położenie nie są przejmowane bezpośrednio do okna podglądu, jedynie dopiero po kliknięciu klawisza Zastosuj! względnie kiedy obiekt zostanie załadowany poprzez OK i zapisany, ew. zapisany poprzez Zapisz.
Wskazówka: Jeśli w zakładce „Tekstury” wybrane zostaną współrzędne powierzchni i zmieniona będzie wielkość obiektu, wtedy podczas kliknięcia Zastosuj! współrzędne tekstury będą obliczone na nowo, ponieważ przecież wielkość tekstury zmienia się po zmianie wielkości obiektu – ale ona sama jest niezmienna.
W polu tym można podać kąt, o który ma zostać obrócony obiekt bezpośrednio po załadowaniu. Ustawienia te mają działanie z jednej strony podczas ładowania, z drugiej zaś wpływają na wygląd obiektu na bitmapie podglądu w eksploratorze ArCon. Z reguły chciałoby się przecież pokazać obiekt w katalogu z „najpiękniejszej” strony.
Jeśli obiekt w 3D Studio jest tak wymodelowany, że w oknie podglądu widać go z tyłu, należy ustawić Obrót podczas ładowania np. na 180°.
Ustawienia wprowadzane w tym polu są stosowane także w oknie
podglądu. Kliknięcie w nim na ikonie , powoduje oglądanie obiektu podczas
ładowania tak, jak ukazałby się on na bitmapie podglądu w eksploratorze
ArCon.
Wskazówka: Jeśli obiekt nie jest zaznaczony w drzewie hierarchii, wtedy pole Opis obiektu jak również obszar „Automatyczne określenie wysokości” są wyszarzone – ponieważ dla obiektu, który nie będzie konwertowany, nie można podawać żadnych ustawień.