Wskazówka: Zakładka ta ukazuje się tylko wtedy, gdy oprócz konwerter plików 3DS zainstalowany jest moduł rozszerzający o2c.
W przypadku zainstalowania modułu o2c z prawej strony obok zakładki Optymalizacja znajdą Państwo zakładkę o2c. Za pomocą zakładki tej możliwe jest bezpośrednie konwertowanie obiektów 3D Studio na obiekty o2c. Oznacza to, że wszystkie obiekty, które tworzy konwerter będą stworzone nie w formacie ACO lecz w formacie o2c. Wprowadzone w zakładce Konwersja dane dotyczące nazw plików zostaną zmienione o tyle, że rozszerzeniem plików będzie .o2c.
W przeciwieństwie do innej możliwości tworzenia przy zainstalowanym module o2c obiektów o2c, za pomocą konwertera 3DS można określić kilka innych cech obiektu o2c. Z kilkoma wyjątkami, cechy te odpowiadają tym, które są dostępne w programie Internet-Publisher (program ten znajduje są w katalogu Program instalacji ArCon jako Internet Publisher.exe) di definicji obiektów o2c.
Opcję tę można nazwać „głównym przełącznikiem” całej zakładki. Jeśli nie jest zaznaczony, wszystkie pozostałe pola edycyjne są wyszarzone i Konwerter 3DS tworzy obiekty 3DS jak zazwyczaj. Po zaznaczeniu pola zapisywane będą obiekty o2c nie zaś ACO.
W polu tym istnieje możliwość podania adresu WWW, który ukaże się po podwójnym kliknięciu na obiekcie w zakładce Internet okna dialogowego Ustawienia obiektu. Jeśli pole to zostanie puste, podczas podwójnego kliknięcia na stworzonym obiekcie widoczna będzie standardowa strona, zawierająca ogólne możliwości obiektów o2c.
Na początku pliku obiektu o2c może zostać zapisana bitmapa podglądu, która w Internecie przesyłana jest jako pierwsza i dzięki temu jest do dyspozycji jako pierwsza.
W obszarze Podgląd można podać czy ma powstać bitmapa - a jeśli tak to co ma zawierać.
Wybór brak powoduje, że nie będzie użyta bitmapa. Oznacza to, że podczas ładowania obiektu o2c nie będzie widać nic do momentu przesłania pierwszej części geometrii 3D.
Poprzez wybór z pliku, można podać plik graficzny użyty jako podgląd. Może być to np. autentyczna fotografia obiektu. Przy wybieraniu grafiki należy uważać, aby jej rozdzielczość nie była zbyt duża, ponieważ mimo kompresji będzie w tej wielkości zapisana. Jeśli zatem obiekt o2c ma zostać wyświetlony na stronie internetowej na powierzchni 200*200 pikseli, sensowne jest wybranie pliku, którego rozdzielczość również wynosi około 200*200 pikseli.
Jeśli wybrana będzie alternatywa twórz dla Eksploratora ArCon, z obiektu 3DS bitmapa będzie wygenerowana automatycznie, dokładnie w takiej wielkości jak obrazek podglądu Eksploratora ArCon. Alternatywa ta ma sens, gdy obiekty o2c będą prezentowane bezpośrednio poprzez Eksplorator ArCon.
Ostatnia alternatywa twórz, o wymiarach tworzy również bitmapę z widoku 3D, przy czym można poprzez dwa pola edycyjne szerokość i wysokość podać wielkość tworzonej bitmapy. Jeśli zatem w przeciwieństwie do poprzedniego przykładu nie dysponują Państwo prawdziwą fotografią obiektu należy wybrać dla alternatywy twórz, o wymiarach szerokość: 200 pikseli x wysokość: 200 pikseli.
Dla wszystkich alternatyw - bez pierwszej - w polu Jakość kompresji można podać wysokość jakości tworzonego obrazka podglądu. Obrazek w skompresowanej postaci zapisany będzie w obiekcie o2c, przy czym kompresja wiąże się z pewnymi stratami. Wynikiem małych wartości są małe pliki ale i gorsza grafika. Wartość 100% powoduje najlepszą jakość grafiki, ale i największy plik. Z doświadczeń wynika, iż wartość 85% oferuje najlepszy kompromis między jakością a wielkością.
Tak jak kompresji podlegają obrazki podglądu w obiektach o2c, tak samo dzieje się z zapisanymi w tych obiektach teksturami. Obowiązuje zasadniczo ta sama zasada: wynikiem małych wartości są małe pliki ale i gorsza tekstura, większe wartości dają większe pliki ale i lepsze tekstury.
Podobnie jak w widokach 3D ArCona użyć można obrazka z tłem, możliwe jest to także podczas prezentacji obiektów o2c w o2c-Playerze. Obraz tła może, choć nie musi, być zapisany w obiekcie o2c. Ponieważ prezentacja w o2c-Playerze zależna jest od ustawienia playera (mogą być one zdefiniowane np. na stronie internetowej), za pomocą tych ustawień można określić tło dla obiektów, które nie zostały zapisane z tłem. Mógłby być to np. ten sam plik, który użyty jest dla całej strony HTML jako tło. Jeśli jednak dla obiektów użyta ma być specjalny obrazek tła, można zapisać go w pliku obiektu. Jeśli później w o2c-Playerze nie zostaną wprowadzone żadne ustalenia dla tła, użyte będą ustawienia tła z obiektu. W obszarze Tło można wprowadzić niezbędne ustawienia.
Można dokonać wyboru między alternatywami jednobarwne i obraz tła.
Powyższe uwagi o zapisywaniu tła w obiektach mają zastosowanie tylko wtedy, gdy zaznaczona jest opcja zapisz w obiekcie. W przeciwnym razie ustawienia użyte będą tylko do tworzenia obrazków podglądu. Można zatem stworzyć np. obrazek podglądu, który poza samym obiektem przedstawia niebo z chmurkami.
Jeśli zaznaczona jest opcja zapisz w obiekcie, można będzie podobnie jak dla obrazka podglądu ustalić jakość skompresowanej grafiki tekstur.
Zaznaczenie tego pola powoduje, że identyczne materiały konwertowanego obiektu połączone zostaną w jeden materiał. Nie będą mogły one zostać później rozdzielone w ArConie. Łączenie takich samych materiałów prowadzi do nieco mniejszych objętości plików obiektów.
Jeśli dla konwertowanego obiektu wprowadzone są takie ustawienia, że dotyczą wielu obiektów ArCona, parametry z zakładek działać będą każdorazowo tylko dla zaznaczonego obiektu. Aby ustawienia z zakładek o2c użyć dla wszystkich generowanych obiektów, należy użyć klawisza Zastosuj dla wszystkich.