Tryb projektowania jest oprócz trybu konstrukcji, trybem zasadniczym w ArCon. W tym trybie urządza się mieszkanie lub dom, wypełniając je za pomocą mebli lub innych elementów wyposażenia. W trybie projektowania możliwe jest również kształtowanie fasady zewnętrznej oraz otoczenia wokół domu.
W trybie projektowania istnieje oprócz górnego poziomego paska narzędzi – który jest identyczny jak w trybie konstrukcji - jeszcze drugi poziomy pasek narzędzi, do którego można wprowadzać dane do aktualnego okna. Na tym drugim pasku narzędzi znajdują się również ikony, za pomocą których można podać sposób rzutowania jak również pozycję obserwatora. Ponadto istnieje także pionowy pasek narzędzi. Ikony w tym pasku narzędzi służą zasadniczo do organizacji obiektów, a więc np. elementów wyposażenia, tzn. do ich grupowania, kasowania, obracania, przedstawiania ich odbicia lustrzanego lub wyrównywania. Ponadto można tutaj postanowić, czy poszczególne lampy mają być włączone lub wyłączone.
Przy przechodzeniu z trybu konstrukcji do trybu projektowania, pojawia się dodatkowe specjalne okno, które widoczne jest wyłącznie w trybie projektowania - a mianowicie katalog obiektów i tekstur. Okno to ma dwa zasadnicze znaczenia w trybie projektowania. Służy ono po prostu jako katalog, z którego można, „ciągnąć” myszą, przesuwać elementy wyposażenia w mieszkaniu jak również metodą „ciągnij i puść” wprowadzać tekstury. Ze względu na zasadnicze znaczenie katalogu obiektów i tekstur poświęcono mu oddzielny rozdział.
Więcej:
Upuszczanie elementów wyposażenia
Poruszanie już załadowanymi obiektami
Różne sposoby rzutowania w trybie
projektowania
Dokonywanie obchodu projektu i
oglądanie go ze wszystkich stron