Opcja „Oświetlone”

Tylko przy zaznaczeniu tej opcji będą przeprowadzone obliczenia światła i ewent. cieni dla ściany wzgl. podłogi i stropu. W przeciwnym razie obliczanie mapy świateł dla tej części będzie pominięte. Obliczenie całej sceny przebiega odpowiednio szybciej, ponieważ jest do obliczenia mniej map świateł. Również ograniczone jest zużycie pamięci.

Jeśli zaznaczone zostało Oświetlone, poprzez opcję Pocieniowane można określić, czy dla odpowiedniej części pomieszczenia ma być przeprowadzone tylko oświetlenie czy również obliczenie cieni.

Odznaczenie Pocieniowane spowoduje, że wprawdzie rozkład świateł na częściach pomieszczenia będzie dokładnie obliczony, ale obliczenie to przebiegać będzie niezależnie od części, które leżą np. pomiędzy ścianą a źródłem światła. Wynik obliczeń przypominać będzie dla tej części pomieszczenia tzw. cieniowanie „Phong”, przy którym dla każdego piksela przeprowadzane jest dokładne obliczenie światła.

W przeciwieństwie do opcji Oświetlone opcja Pocieniowane nie ma wpływu na wymaganą ilość pamięci, ponieważ dla części pomieszczenia i tak jest obliczana mapa świateł. Ma jednak znaczny wpływ na czas potrzebny do obliczeń, ponieważ może odpaść obliczanie wzajemnego zakrywania elementów.