Okno to wywołać można poprzez kliknięcie prawym klawiszem na
ikonie wzgl. poprzez menu
Opcje – Cienie w czasie rzeczywistym. Za pomocą tego okna, które na
pierwszy rzut okna wydaje się nieco skomplikowane, ustawić można niemal
wszystkie parametry niezbędne do obliczeń światła i cieni w czasie rzeczywistym.
Poza tym oknem istnieje– i to tylko w pewnych warunkach– wartość w oknie
dialogowym Wymiary tekstury dla ścian, podłóg, stropów, słupów, kominów i
podciągów/belek, odpowiedzialne za wyniki obliczenia cieni i świateł.
Dokładniejsze informacje na temat tej wartości można uzyskać między innymi w
opisie obszaru Ściany, podłogi, stropy opisanego tu okna dialogowego.
Poza dodatkowo oprócz ustawień w tym oknie dialogowym wpływ na obliczenia mają niektóre ustawienia lamp w scenie (do ustawienia w odpowiednim oknie dialogowym „świecących” obiektów.
Okno dialogowe składa się z obszaru Aktualizacja, z obszaru Ściany, podłogi, stropy, z obszaru Źródła światła i z obszaru Ładowanie ustawień domyślnych. Obszar Ładowanie ustawień domyślnych jest przy tym obszarem najprostszym. Kliknięcie na jednej z sześciu ikonek bardzo niska jakość (bardzo szybko), niska jakość (szybko), Średnia jakość, podwyższona jakość, wysoka jakość (względnie powoli) lub najwyższa jakość (powoli) spowoduje przejęcie odpowiednich domyślnych ustawień do obszaru Ściany, podłogi, stropy jak również Źródła światła. Zatem w tym wypadku nie trzeba martwić się o ustawienia w tych obszarach. Jeśli jednak chcą Państwo poeksperymentować z ustawieniami obliczeń światła i cieni wprowadzając własne ustawienia, można oczywiście w każdej chwili w obu obszarach wprowadzać własne dane.
Więcej: