Opcja „Gęstość przeszukiwania globalnie”

Tak, jak to zostało opisane w poprzednim rozdziale o obliczeniach światła i cieni, dla różnych części pomieszczenia obliczane są tzw. mapy świateł, które są na nich naklejane jako druga dodatkowa tekstura. Jakość cieni zależy ostatecznie od dokładności mapy świateł.

Zasadniczo dla każdej części pomieszczenia można określić, jak duża powinna być częstość przeszukiwania dla mapy świateł; a zatem jaka powinna być rozdzielczość (i wynikająca z niej potrzebna pamięć) dla elementu pomieszczenia. Ogólnie jednak jest prościej przyjąć dla wszystkich elementów pomieszczenia takie samo przeszukiwanie.

Wybór Gęstość przeszukiwania globalnie spowoduje, że wszystkie elementy tego samego rodzaju (np. wszystkie ściany) będą miały przyporządkowaną taką samą gęstość przeszukiwania. Jeśli Gęstość przeszukiwania globalnie nie jest zaznaczona, użyte będą ustawienia odpowiedniej części pomieszczenia przyjęte w oknie dialogowym Wymiary tekstury.