W obszarach tych definiowane są parametry wymienionych udziałów. W obszarze Udział otaczającego/rozpraszającego można zdefiniować kolor otoczenia względnie rozproszenia na obiekcie.
W polach edycyjnych Udział otaczającego i Udział rozpraszającego określany jest procentowy stopień odbicia dla otaczających i rozpraszających odbłysków. Jeśli otaczający ma wartość bardzo wysoką, obiekt będzie relatywnie blady (nie plastyczny), ponieważ światło środowiska jest bardzo silne. Jeśli rozpraszający jest o bardzo wysokiej wartości, światło zdefiniowanych źródeł światła będzie bardzo silne, świecąc jednak w nieokreślonych kierunkach. Duże wartości rozpraszającego są potrzebne np. dla symulacji jedwabiu.
W obszarze Udział lustra określany jest zarówno kolor jak i udział procentowy lustrzanych refleksów. Kolor stanowi zasadniczo o połyskach na obiekcie.
To, że udział lustra nakłada się na udział rozpraszającego i otaczającego, pokażemy na następującym przykładzie: Wyobraź sobie, że na czerwonym jedwabiu leży bardzo cienka szyba. Powierzchnia będzie wyglądać, jak czerwony jedwab, ale mimo to pojawiają się na niej odbicia światła (kolor lustra - biały), przechodzące przez leżące na nim szkło. Udziałem lustra definiowane są zatem właściwości tego szkła.
Poza polami kolor i udział w obszarze tym znajduje się
jeszcze pole kontrolne Materiał idealnie lustrzany podczas raytracingu.
Zaznaczenie tego pola nie spowoduje żadnych widocznych zmian w okienku podglądu.
Dopiero po kliknięciu na w dolnym
prawym rogu okienka podglądu można zaobserwować, że kula idealnie odbija
szachownicę tła.