Lista subanimacji

Na liście widoczne są wszystkie zdefiniowane subanimacje obiektu. Poza nazwą subanimacji na liście widoczne są także klatki kluczowe początku i końca subanimacji. Znajdujące się pod listą klawisze Nowa oraz Nowe dołączenie służą do nowego definiowania subanimacji. Kliknięcie na Nowa spowoduje zdefiniowanie nowej subanimacji. Kliknięcie na Nowe dołączenie także spowoduje zdefiniowanie nowej subanimacji, przy czym jako początkowy klucz tej subanimacji zostanie użyty klucz końcowy wybranej podczas wyboru tego klawisza subanimacji a jako klucz końcowy zostanie użyty ostatni klucz animacji. Należy zauważyć, że Nowe dołączenie jest wyszarzone, kiedy zaznaczona subanimacja używa jako klucza końcowego ostatniego klucza całej animacji.

Aby skasować subanimację, należy zaznaczyć ja na liście i kliknąć na klawiszu Kasuj.

Klawisz Przejmij służy do przejmowania wartości z obszaru Aktualna subanimacja na listę subanimacji. Przejmij to jak gdyby ikonka OK. dla obszaru Aktualna subanimacja.

Klawiszem Z obiektu... można załadować zdefiniowane ustawienia subanimacji z pliku ACO. Lista subanimacji zostanie zastąpiona przez listę z wybranego pliku ACO. Będą przy tym załadowane jedynie ustawienia dla subanimacji (nazwa, klucz początkowy, klucz końcowy...), ale nie właściwy ruch obiektu.

Wskazówka: Już uprzednio zdefiniowane subanimacje zostaną podczas ładowania ustawień subanimacji skasowane z pliku ACO bez ostrzeżenia.

Ładowania ustawień subanimacji z plików ACO można używać w następujących przypadkach:

1)   Po konwersji obiektu 3DS na obiekt ACO zawierający definicję subanimacji dokonano edycji obiektu 3DS. Aby teraz nie trzeba było ponownie definiować wszystkich subanimacji można poprzez kliknięcie na Z obiektu... użyć już zdefiniowane w pliku ACO subanimacje. Ma to sens jednak tylko wtedy, gdy w źródłowym pliku 3DS nastąpiły tylko zmiany geometrii i materiałów a nie animacji.

2)   Jeśli dla różnych obiektów definiowane są takie same animacje (np. ruch dla mężczyzny, ruch dla kobiety), można zdefiniować subanimacje tylko dla jednego obiektu i przejąć je potem klawiszem Z obiektu... i wskazaniem „obiektu-matki” dla wszystkich pozostałych.