Filtr importu 3DS używa całej informacji o geometrii obiektów, zapisanych w pliku 3DS. Należą do nich z jednej strony położenie wierzchołków, z drugiej zaś informacje o wygładzaniu (Smoothing-Groups) o współrzędnych mapowania. Dla obu ostatnich cech istnieje zresztą dodatkowo możliwość wygenerowania określonych dodatkowych informacji podczas konwersji w konwerterze importu.
Podstawowym wymogiem, aby obiekt mógł zostać zapisany w pliku 3DS jest to, aby miał mniej niż 65.536 punktów. Ponieważ takie obiekty w plikach 3DS mogą mieć dalsze odwołania, suma wszystkich punktów w pliku 3DS jest w zasadzie nieograniczona. Podczas konwersji obiektów o liczbie punktów większej niż 65.535 punktów do formatu ArCon także nie występują żadne problemy, ponieważ również i tutaj liczba punktów obiektów ACO jest nieograniczona.
Obowiązuje to skądinąd dopiero od wersji 3.0. ArCon 1.0 i ArCon 2.0 mogły „znieść” maksymalnie 65.535 punktów na 1 obiekt. Powinni Państwo o tym wiedzieć, kiedy tworzą takie „obiekty-mamuty”. Zasadniczo jednak odradzamy takie elementy, ponieważ mocno zostaje wtedy zredukowana szybkość prezentacji ArCon.