Katalog obiektów, tekstur i materiałów > Materiały w Katalogu

Wybieranie i umiejscawianie materiałów

Odpowiedni materiał wybierany jest w ten sposób, że trzeba kliknąć na nim lewym przyciskiem myszy w obszarze zawartości katalogu. Wywołany materiał zostaje tym samym wybrany i wyróżniony barwą z pośród pozostałych materiałów.

Wybrany materiał należy następnie przeciągnąć przy wciśniętym lewym przycisku myszy do okna demonstracyjnego opracowywanego projektu. Z chwilą, gdy kursor znajdzie taki obszar, w którym dany materiał może być umiejscowiony lub wymieniony, kursor zmieni swój wygląd, aby zaakcentować fakt, że „tutaj materiały mogą być umiejscawiane lub zamieniane”.

Po zwolnieniu przycisku myszy, zmienia się wygląd powierzchni obiektu. Tym samym został jemu teraz przyporządkowany określony materiał.

W przeciwieństwie do tekstur, które mogą być stosowane w zróżnicowany sposób dla wszystkich obiektów danej sceny, to podczas zmiany materiałów zmienione zostają łącznie wszystkie obiekty tego samego rodzaju. Jeżeli np. w łazience zastosowano dwie jednakowe umywalki, i na jedną z nich naciągany jest inny materiał, to wygląd swój zmienia także druga umywalka.