Filtr oferuje techniczne możliwości dowolnego rozszerzania katalogów ArCon. Jeśli obiekty są wymodelowane i zapisane w odpowiednim formacie (*.3DS) można użyć ich w ArCon bez większego wysiłku i zapisać jako elementy katalogowe. Filtr importu 3DS nie jest tu systemem do modelowania; pozwala on jednak na pewne manipulacje na już wymodelowanych obiektach. Najważniejszy warunek to ten, aby mebel istniał już w formacie 3DS.
Format ten został wybrany dlatego, że jest on najpopularniejszym formatem dla obiektów trójwymiarowych i jest on obsługiwany przez wszystkie znane systemy modelowania. Jeśli to konieczne, można użyć ogólnodostępnych konwerterów, aby zapisać istniejące biblioteki obiektów w formacie 3DS.
Ta część pliku pomocy powinien Państwu pomóc w szybkim zapoznaniu się z funkcjonowaniem filtra importu 3DS. Z jednej strony wyjaśnia przebieg konwersji obiektów z drugiej zaś podaje wskazówki, jak powinny zostać stworzone odpowiednie obiekty, nadające się w całości do poruszania nimi interaktywnie na ekranie.
Jeśli dysponują Państwo już teraz biblioteką mebli i obiektów, którą chcą przekonwertować za pomocą filtra importu, to ostrzegamy: filtr importu 3DS nie jest w stanie stworzyć informacji, które nie zostały przypisane do obiektu. Biurko, składające się z czterech prostopadłościanów jako nóg, jednego prostopadłościanu jako blatu i jednego jako podbicia, zawsze będzie wyglądał raczej nieciekawie. Dopiero po zastosowaniu detalu stół ten uzyska swój charakter i zacznie wyglądać realistycznie. Byłoby zatem dobrze, podczas konwersji istniejących bibliotek najpierw jeszcze „przyłożyć do nich rękę”, by np. przypisać materiały lub nawet wykonstruować dodatkowe detale.