Katalog obiektów, tekstur i materiałów

Tekstury w Katalogu

Stosowane w ArCon tekstury z katalogu tekstur i obiektów są strukturami powierzchni takich jak np. wykładziny podłogowe, tapety itp. Pod tym pojęciem rozumiany jest z jednej strony wygląd materiałów (np. podczas wytwarzania mebli) lub temu podobnych pokryć, a z drugiej strony (w grafice komputerowej) obrazy, które „naklejane” są na trójwymiarowe obiekty. Za pomocą tych obrazów symulowane są struktury wzięte z przyrody.

W ArCon specjalne znaczenie przypisuje się stosowanym teksturom. Za ich pomocą generowany jest obraz, odpowiadający w bardzo dużym stopniu rzeczywistości, i to bez nadmiernego komplikowania geometrii obiektów.

Wszystkie te tekstury znajdują się w spisie katalogu i przedstawiane są w obszarze jego zawartości.

Jednym ruchem ręki, za pomocą tych tekstur zmieniana i kształtowana jest struktura powierzchni występujących w projekcie. Na podłodze może być ułożony dywan lub parkiet, można tapetować ściany i sufity, instalować okna i drzwi wykonane z drewna świerkowego lub sosnowego, wybierać zasłony z pośród wielu tkanin i barw najlepiej dopasowanych do wyposażenia mieszkania. Swoboda tworzenia jest nieograniczona. Tekstury można dowolnie wymieniać i zastępować je tak, jak tego tylko dusza zapragnie.

Jeżeli oferowane przez ArCon tekstury okażą się niewystarczające, to istnieje możliwość wygenerowania własnych tekstur. Format tych tekstur (obrazów) odpowiada formatowi plików Windows-Bitmap (pliki BMP), które można wygenerować przy użyciu programu Photoshop lub innego programu graficznego pod Windows, takiego jak np. Paint.

Procesy Ładowanie, Wybieranie, Zamiana i Umiejscawianie tekstur zostanie poniżej opisane w skrócony sposób.

Więcej:

Ładowanie tekstur

Wybieranie tekstur

Umiejscawianie i wymiana tekstur

Kasowanie tekstur

Podgląd tekstur

Własne tekstury