Katalog obiektów, tekstur i materiałów > Tekstury w Katalogu

Ładowanie tekstur

Przez kliknięcie lewym przyciskiem myszy w katalogu Tekstury, lub na ikonę  der paska narzędzi, następuje załadowanie całego spisu tekstur do obszaru zawartości katalogu. Poszczególne tekstury są obrębie sortowane w różnych podkatalogach. Zanim rzeczywiście wyświetlone zostaną tekstury, trzeba wybrać jeszcze odpowiedni podkatalog.

Uwaga: Analogicznie jak w podkatalogach obiektów, wyświetlane są także podkatalogi tekstur.

Podczas ładowania większej liczby tekstur z jednego podkatalogu, otwiera się okno dialogowe, przedstawiające przebieg procesu ładowania tekstur. Celem uniknięcia ładowania wszystkich tekstur, proces ładowania skracany jest przez kliknięcie ikony Przerwij. Obszar zawartości katalogu przedstawia teraz tylko już załadowane tekstury.

Dzięki ikonie  załadowane tekstury katalog przedstawia tylko te tekstury, które są teraz już zastosowane w projekcie względnie były już raz użyte. Takie rozwiązanie ma tą zaletę, że nie jesteśmy zmuszani, do ciągłego ładowania całego katalogu tekstur. W ramach załadowanych tekstur znajduje się „specjalna tekstura”, za pomocą której można skasować tekstury użyte w projekcie. Ta tekstura kasująca umieszczana jest dokładnie w taki sam sposób, jak każda inna tekstura.

Dzięki ikonie Detale katalog przedstawia tekstury, w obszarze zawartości katalogu, w postaci okienek poglądowych i można uzyskać dalsze informacje odnośnie szerokości i wysokości tekstur.