Przez kliknięcie lewym przyciskiem myszy w katalogu Tekstury,
lub na ikonę der paska narzędzi,
następuje załadowanie całego spisu tekstur do obszaru zawartości katalogu.
Poszczególne tekstury są obrębie sortowane w różnych podkatalogach. Zanim
rzeczywiście wyświetlone zostaną tekstury, trzeba wybrać jeszcze odpowiedni
podkatalog.
Uwaga: Analogicznie jak w podkatalogach obiektów, wyświetlane są także podkatalogi tekstur.
Podczas ładowania większej liczby tekstur z jednego podkatalogu, otwiera się okno dialogowe, przedstawiające przebieg procesu ładowania tekstur. Celem uniknięcia ładowania wszystkich tekstur, proces ładowania skracany jest przez kliknięcie ikony Przerwij. Obszar zawartości katalogu przedstawia teraz tylko już załadowane tekstury.
Dzięki ikonie załadowane tekstury katalog
przedstawia tylko te tekstury, które są teraz już zastosowane w projekcie
względnie były już raz użyte. Takie rozwiązanie ma tą zaletę, że nie jesteśmy
zmuszani, do ciągłego ładowania całego katalogu tekstur. W ramach
załadowanych tekstur znajduje się „specjalna tekstura”, za pomocą której
można skasować tekstury użyte w projekcie. Ta tekstura kasująca
umieszczana jest dokładnie w taki sam sposób, jak każda inna tekstura.
Dzięki ikonie Detale katalog przedstawia tekstury, w obszarze zawartości katalogu, w postaci okienek poglądowych i można uzyskać dalsze informacje odnośnie szerokości i wysokości tekstur.