Pole kontrolne „Mieszanie tekstury i barwy rozpraszającej”

W normalnych przypadkach tekstura zamienia piksel po pikselu kolor rozpraszający obiektu. Jest zatem obojętne, czy wybierzemy dla teksturowanego obiektu kolor czerwony czy zielony.

W pewnych warunkach może mieć sens zmieszanie obu kolorów - tekstury i barwy rozpraszającej. Szczególnie wtedy, gdy chodzi o teksturę szarą - ponieważ wtedy może ona zostać użyta jako określenie stopnia jasności a właściwy kolor pochodzić będzie z koloru rozpraszającego.

Oto przykład: Wyobraź sobie, że zdefiniowano teksturę usłojenia drewna, ale jest ona zapisana w pliku czarno-białym. Definiujesz teraz np. kolor rozpraszający jako czerwony i zaznaczasz opcję Mieszanie tekstury i barwy rozpraszającej - powstanie ciemnoczerwone drewno. Jeśli dla tej samej tekstury użyjesz koloru żółtego jako koloru rozpraszającego, materiał będzie ciemnożółty.

Możliwość mieszania koloru rozpraszającego i tekstury istniej również dla ścian i podobnych elementów konstrukcyjnych.