Pole kontrolne „Mapa odbić”

Po zaznaczeniu Mapy odbić, tekstury, które są przypisane do obiektu nie będą nałożone jako nalepka, która zmienia kolor obiektu piksel po pikselu, ale tekstury te zostaną nałożone jako coś w rodzaju odbicia lustrzanego. W zależności od tego, z jakiego punktu obserwujemy obiekt o tym materiale, będziemy widzieć różne miejsca mapy odbić.

Taki sposób użycia tekstur służy do symulacji idealnych odbić lustrzanych; w lustrze widoczne jest jednak nie otoczenie obiektu ale tekstura. W przeciwieństwie do rzeczywistych odbić lustrzanych mapy odbić można przedstawiać w czasie rzeczywistym.

Po zaznaczeniu Mapa odbić, zmiany w okienku podglądu będą widoczne wtedy, gdy w obszarze Teksturowanie zostaną wprowadzone odpowiednie ustawienia (patrz poniżej).

Ponieważ w oknie podglądu widoczna jest kula, miejsce z którego patrzymy daje zawsze ten sam efekt i nie da się zbyt dobrze zaobserwować skutków użycia mapy odbić. Jedynie widoczne są lekkie „karby” tekstury. Jest to wynik tego, że kula nie jest idealnie okrągła, lecz zbliżona do kuli poprzez maleńkie trójkąty.

Aby lepiej zaobserwować zachowanie Mapy odbić należy zdefiniować przykładowe materiały i naciągnąć je na wypukłe obiekty w rysunku. Podczas ich dowolnego obracania, można dobrze obserwować efekt mapy odbić.

Należy pamiętać, że rozszerzone właściwości Mapy refleksji. są używane dla obiektów teksturowalnych.