Lista obiektów 3DS do konwersji

W filtrze importu 3DS istnieje możliwość automatycznej konwersji całej listy obiektów 3DS. Można np. rano, po nocnej konwersji, zobaczyć gotowe setki przekonwertowanych obiektów gotowych do użycia w projektach ArCon.

Do przekonwertowania listy obiektów 3DS służy okno dialogowe dostępne po wywołaniu polecenia Konwersja listy obiektów 3DS... z menu Wyposażenie.

Pięć (wzgl. sześć przy zainstalowanym module rozszerzającym o2c ) zakładek w prawym obszarze to z kilkoma wyjątkami identyczne zakładki jak zakładki okna dialogowego Konwersja obiektów 3DS.

Wyjątki dotyczą ikon Zastosuj! w obszarze „wielkość/położenie” zakładki „Obiekty”, w zakładce „Tekstury”, w zakładce „Wygładzanie” i ikonie Optymalizuj teraz! w zakładce „Optymalizacja”. Pierwsza wymieniona ikona nie istnieje, ponieważ ma sens jedynie w połączeniu z oknem podglądu. Ikona Optymalizuj teraz! zastąpiona jest polem „optymalizacja obiektu”. Jeśli jest ono zaznaczone, odpowiednie obiekty podczas konwertowania będą optymalizowane; jeśli nie jest zaznaczone, optymalizacja nie jest wykonywana.

W lewym obszarze okna widoczna jest tabela, podzielona na „Nazwa” i „Ścieżka”. Są w niej pokazane wszystkie obiekty 3DS, które mają być konwertowane. Do tabeli tej poprzez użycie ikony Dodaj pozycję... można wprowadzić pojedyncze pliki 3DS.

Ponieważ konwersja całego szeregu obiektów konieczna jest często wielokrotnie (np. podczas ponownego opracowywania obiektów lub dopasowywania ich do wymagań specyficznych w danym kraju), ustawienia wprowadzane w tym oknie można zapamiętać. Służą do tego trzy ikony Nowy, Ładuj..., i Zapisz... w obszarze „plik konwersji”. Ikoną „Konwertuj teraz!” po dokonaniu ustawień uruchamiana jest konwersja. Ikona Zamknij zamyka okno dialogowe; Pomoc przywołuje odpowiedni plik pomocy.

Więcej:

Szczegółowe komponenty okna dialogowego