Dodawanie tekstur do katalogu

Jeśli za pomocą filtra importu 3DS tworzone są całe katalogi obiektów, używane będą w nich prawdopodobnie także nowe tekstury odpowiednio posortowane w katalogach.

W przeciwieństwie do obiektów 3DS, które najpierw muszą zostać przekonwertowane za pomocą konwertera, jako tekstury mogą być używane dowolne, normalne pliki bitmapowe; opisano to już w podręczniku ArCon.

Struktura katalogów tekstur tworzona jest dokładnie tak samo jak struktura katalogów obiektów. Do pokazywania struktury tej eksplorator ArCon używa tych samych mechanizmów jak dla obiektów, tzn. należy stworzyć także pliki DIR. Funkcjonowanie jest identyczne jak dla obiektów.

Wskazówka: Jako przykładu można użyć tu teksturowanego obiektu, tak ustawić widok przed stworzeniem bitmapy, aby widzieć obiekt od przodu i oteksturować go następnie przykładową teksturą.

Inną możliwością jest stworzenie bitmapy o wielkości 64 x 64 piksele, powtarzalnej i z dołączoną nazwą logiczną za pomocą komendy „Echo”.

Wskazówka: Jeśli w pliku DIR brakuje załączonej nazwy logicznej, jako nazwa użyta będzie rzeczywista nazwa katalogu.

Więcej:

Logiczna wielkość tekstur