Tworzenie szyków elementów

Element można skopiować we wzorze prostokątnym, tworząc szyk. Dla szyku prostokątnego steruje się liczbą kopii w szyku określając liczbę wierszy i kolumn. Określa się również odległość między wierszami i kolumnami.

Sposób utworzenia szyku kołowego po zaznaczeniu elementu

Wywołanie:

Program ArCADia:

      Wstążka Rysunek⇒ grupa logiczna ModyfikujSzyk16.bmp Szyk

      Menu kontekstowe⇒ Szyk16.bmp Szyk

 

Na pasku poleceń wybierz Kołowy (kolowy.bmp).

1.  Określ punkt środkowy szyku.

2.  Określ liczbę pozycji szyku, łącznie z oryginalnym zbiorem wskazań.

3.  Określ kąt wypełnienia szyku, od 0 do 360°.

Domyślną wartością tego kąta jest 360°. Wartości dodatnie tworzą szyk w kierunku przeciwnym do zegarowego; wartości ujemne tworzą szyk w kierunku zegarowym.

Na pasku poleceń wybierz jedną z poniższych opcji:

tak.bmp – Obracaj elementy, aby obracać elementy podczas tworzenia szyku.

nie.bmp – Nie obracaj, aby zachować oryginalną orientację każdej kopii podczas tworzenia szyku.

Aby utworzyć szyk kołowy, wybierz element do skopiowania (A), określ punkt środkowy szyku (B), a następnie określ liczbę pozycji szyku, kąt wypełnienia szyku i czy obracać pozycje.

Sposób utworzenia szyku prostokątnego po zaznaczeniu elementu

Wywołanie:

Program ArCADia:

      Wstążka Rysunek⇒ grupa logiczna Modyfikuj Szyk16.bmp Szyk

      Menu kontekstowe⇒ Szyk16.bmp Szyk

 

Na pasku poleceń wybierz Prostokątny (prost.bmp).

1.  Napisz liczbę wierszy.

2.  Napisz liczbę kolumn.

3.  Określ odstęp między wierszami.

4.  Określ odstęp między kolumnami.

Aby utworzyć szyk prostokątny, wybierz element do skopiowania (A), napisz liczbę wierszy i kolumn, a następnie określ odległość między wierszami (B) i kolumnami (C).

￿