Drzewo typów to sposób organizowania i porządkowania elementów w bibliotekach.
Organizacja na zasadzie drzewa typów polega na definiowaniu nazw obiektów z zastosowaniem zagłębienia członów nazwy stopniowo na kolejnych poziomach w celu łatwiejszego odnalezienia odpowiedniego elementu i zastosowania go w projekcie.
Wprowadzanie elementu do biblioteki projektu z poziomu obiektu (okna właściwości) polega na definiowaniu nazwy typu podzielonej na poziomy zagłębienia za pomocą znaku „/” (slash), co skutkuje odpowiednim umiejscowieniem go w poziomach drzewa.
Poniżej przykład nadanej nazwy dla wodomierza i sposobu odnalezienia elementu w drzewie:
Nazwa typu: Skrzydełkowy/Jednostrumieniowy/gwintowany/DN20, QN 2,5
Lokalizacja w drzewie na rys. 39.
Rys. 36 Drzewo typów – po rozwinięciu
U dołu okna z drzewem typów pasek
usprawnia odnajdywanie elementów,
a przycisk
pozwala
na „zwinięcie” listy do elementów pierwszego podziału jak poniżej:
Rys. 37 Drzewo typów – zwinięte
Przycisk służy do czyszczenia pola
.