Bryły > Bryła

Wstawianie prostokątnej bryły osią lub krawędzią

Program ArCADia-ARCHITEKTURA pozwala na wprowadzenie elementów, które symbolizują podciągi i belki.

Wywołanie:

Program ArCADia:

      Wstążka Architektura grupa logiczna Elementy uzupełniające irpl2_16 Bryła prostokątna - oś lub krawędź

Program AutoCAD lub ArCADia-INTELLICAD:

      Pasek narzędzi ArCADia-ARCHITEKTURA pl2.bmp Wstaw prostokątną bryłę, wskazując oś lub krawędź

      Wstążka Architektura grupa logiczna Elementy uzupełniające irpl2_16 Bryła prostokątna - oś lub krawędź

Program ArCADia 10:

      Wstążka Architektura grupa logiczna Elementy uzupełniające  Bryła prostokątna - oś lub krawędź

Przed wprowadzeniem dostępne są następujące parametry: 

o_bryla2

Rys. 257      Okno właściwości bryły

Wygląd – sposób rysowania (rodzaj i grubość linii) i przedstawienia 3D (nałożenie tekstury lub koloru na poszczególne powierzchnie).

Parametry – wysokość, na której wprowadzana jest bryła oraz jej szerokość.

Parametry typu – wysokość bryły i materiał, z którego została zdefiniowana.

Zapisz w szablonie – zapisuje do szablonu ustawienia pisaków, wybranego stylu i inne parametry elementu.

Podczas rysowania, z poziomu paska wstawiania, okna zgłoszeń lub obszaru poleceń, dostępne są następujące funkcje:

      Śledzenie osi – opcja wykrywa punkty i krawędzie wprowadzonych elementów, prowadząc od nich osie poziome i pionowe względem ekranu lub, jeśli jest to np. krawędź ściany, także pokazuje przedłużenie takiej linii.

      Śledzenie kątów – opcja wskazuje zadane w powyższym oknie kąty, wyznaczając je od wprowadzonych wcześniej elementów, np. od krawędzi narysowanych ścian.

      Wykrywanie – opcja wykrywa krawędzie, osie, narożniki i punkty elementów już wprowadzonych do projektu, umożliwiając tym samym precyzyjne osadzenie kursora na narysowanych obiektach.

      Odniesienie – umożliwia wstawienie obiektu w zadanej odległości od wybranego punktu.

      Anuluj – przerywa działanie funkcji bez wstawienia obiektu.

      Równoległy – umożliwia wprowadzenie elementu równoległego do wskazanego.

      Cofnij – usuwa ostatnio wstawiony obiekt.

      Gotowe – kończy wstawianie obiektu.

Bryłę wprowadzamy analogicznie do ścian, gdzie można zdefiniować krawędź lub oś wprowadzenia.

￿