Podczas wprowadzania ściany łukowej ArCon dla wariantów ,
i
, rozpoznaje, czy początek, wzgl. koniec
łuku znajduje się w obszarze czy na końcu istniejącej ściany. W innych miejscach
rysunku wprowadzenie łukowej ściany ikonami
,
i
nie jest możliwe.
Dla początku ściany łukowej, do określenia kąta początkowego,
jest używany automatycznie kierunek ściany, na której łuk się zaczyna. Ściana
łukowa „wychodzi” bezpośrednio ze ściany. Poza tym automatycznie przejmowana
jest grubość i typ ściany. Dla wprowadzania typu dla kierunku na końcu łuku, opartego
na drugiej ścianie, obowiązuje zasada jak dla początku łuku.
W zależności od promienia łuku, ściany, w których łuk zaczyna się wzgl. kończy, będą skracane lub wydłużane, aby powstał łuk o pożądanym promieniu.
Zatem jeśli łuk wprowadzany jest w istniejący narożnik, po wskazaniu najpierw pierwszej ściany pomieszczenia a następnie drugiej obie ściany zostaną skrócone i pomiędzy przesuniętymi końcami ścian wstawiony zostanie łuk.
Wskazówka: Jeśli w częściach ścian, które zostaną ucięte, znajdują się okna lub drzwi, zostaną one automatycznie skasowane.
Ponieważ łuk pobiera swój kierunek początkowy i końcowy ze ścian, na których „wisi”, można również zaokrąglać ściany łączące się pod innym kątem niż 90̊.
Wskazówka: Za pomocą odpowiedniego Okna dialogowego opcji ścian łukowych można ustawić „kąt wyjściowy” łuku ze ściany nie tylko równy 0, kiedy to łuk jest najlepiej dopasowany do ściany, ale można użyć innych wartości, np. 90°.