Ogólne etapy pracy w ArCon

Zapisywanie widoków

W ArCon istnieje możliwość zapisania obrazu, tzn. zawartości aktualnego okna w postaci Bitmapy lub - przy rzutach poziomych - w postaci Metafile Windows. Pliki Bitmap mogą być podczas ich zapisywania, optymalizowane za pomocą aż do 16-krotnego Oversampling’u oraz filtra krawędzi. Za pomocą tej funkcji uzyskuje się zaskakujące dobre wyniki, które nadają się wspaniale do celów prezentacyjnych.

W celu pełnego wykorzystania wszystkich możliwości, należy przed zapisaniem rzutu, dostosować opisane w następnym odcinku ustawienia, odpowiednio do swoich potrzeb. Jeżeli zostało to już wykonane, to przez pojedyncze kliknięcie lewym przyciskiem myszy na , rzut można zapisać na dysku po uprzednim ustaleniu, w pojawiającym się teraz standardowym oknie dialogowym, ścieżki oraz nazwy pliku grafiki przewidzianego do zapisania.

Jeśli w oknie dialogowym jako format zapisu wybrany został JPEG, dodatkowo można w obszarze JPEG-Ustawienia określić następujące cechy: Jakość od <100 %, wtedy wynikowy plik będzie mniejszy, ale „gorszy” z powodu większej kompresji. Zaznaczenie Ładowanie częściowe, plik będzie podczas ładowania z Internetu widoczny nawet wtedy, gdy nie będzie całkowicie załadowany, plik jednak będzie większy, niż nie ładujący się częściowo.

Dodatkowo można, niezależnie od właśnie opisanych możliwości, stosować podczas zapisywania obrazów opcję Raytracing do generowania obrazów przewidzianych do zapisania. Po wybraniu odpowiedniej opcji (patrz niżej) następuje podczas zapisywania przetwarzanie Raytracing. Za pomocą tej opcji można zapisywać prawie wszystkie obrazy Raytracing’owe o wysokiej rozdzielczości do danej sceny.

Więcej:

Okno dialogowe „Zapisz widok/film"