Po pojęciem konstrukcji należy rozumieć konstrukcję dachu składającą się z elementów konstrukcyjnych (np. krokwi) i dolnej konstrukcji dachu (np. łaty, oblicówka).
Do pokrycia dachowego zaliczane jest to wszystko, co się znajduję ponad konstrukcją dachu - szalunki, izolacja, łaty, dachówki. W oknie dialogowym edytora dachu można po kliknięciu przycisku Ogólne jeszcze raz zmienić te wstępne ustawienia, które są w tym momencie wprowadzane.
a = Pokrycie dachu (szalunek, izolacja, łączenie, dachówka)
b =Wysokość konstrukcji (grubość krokwi, szalunek, płyty gipsowo-kartonowe)
Tu podać można standardową średnicę dla rynien dachowych. Wartość można zmodyfikować w zakładce Ogólne Edytora dachów.
Tym przełącznikiem ustawia się Pokrycie dachu przeźroczyste. Można tym samym symulować w tym wypadku np. szklane dachy ogrodów zimowych lub oranżerii. Za pomocą tekstury określana jest również ich barwa oraz stopień odcienia barwy. Wartość można zmodyfikować w zakładce Ogólne okna dialogowego Edytora dachów.
Jeżeli mają być nakładane tekstury za pośrednictwem myszy z katalogu tekstur, to należy nacisnąć podczas wybierania pokrycia dachowego, klawisz Ctrl, aby podczas teksturowania zostały także uwzględnione przeźroczyste płaszczyzny.
To pole znakowania jest prawdę mówiąc „Jokerem” konstrukcji dachowej. Daje ono do ręki różne możliwości kształtowania dachów. Po zaznaczeniu odpowiedniego pola, ArCon+ odcina dach powyżej określonej wysokości. Wysokość tą można samemu zdefiniować w polu wprowadzania Wysokość cięcia przy. Wartość można zmodyfikować w zakładce Ogólne okna dialogowego Edytora dachów.
Poniższy szkic ilustruje, co wprowadza się właściwie jako wysokość cięcia.
Wspomniana funkcję ArCon+ można wykorzystać przy modelowaniu dachów mansardowych, zakańczaniu dachów płaskich (np. dachów ogrodowych), dachów z kopułami świetlikowymi itp. Przykładowo dach mansardowy można wygenerować w ten sposób, że np. na obciętą połać dachową osadzona zostanie druga konstrukcja dachowa.
W obszarze tym można wprowadzić w polu tekstowym Przesunięcie pionowe dachu odległość, o jaką dach ma być przesunięty w osi z. Kliknięcie przycisku Wykonaj powoduje przyjęcie wprowadzonej wartości. Efekt widoczny jest także bezpośrednio w oknie podglądu.
Wartości > 0 powodują podniesienie wszystkich krawędzi okapu dachu o zadaną odległość. Połacie zaczynać się będą nie na poziomie podłogi lecz wyżej.
Wartości < 0 powodują odpowiednio obniżenie wszystkich krawędzi okapu o zadaną wartość. Może się zdarzyć, że dach zaczyna się już na kondygnacji poniższej, ścinając odpowiednio ściany pomieszczeń do nich należących.
Poniższa ilustracja prezentuje kolejno sytuację początkową, dach przesunięty o wartość > 0 oraz dach przesunięty o wartość < 0.
Do tych pól wyboru można wprowadzić teksturę Podbicia okapu oraz Konstrukcję drewnianą. Przy rzutach, które nie są włączone, przynależne do nich pole wyboru znajduje się na szarym tle. Wybór tekstury odbywa się tak samo jak to opisano przy przycisku Połacie w obszarze Tekstury.