Katalog obiektów, tekstur i materiałów > Obiekty w katalogu

Wybieranie obiektów

Pojedynczy obiekt, wybierany jest w obszarze zawartości otworzonego katalogu w wyniku jego kliknięcia lewym przyciskiem myszy. Wybrany obiekt wyróżniony zostaje barwą od innych obiektów tego katalogu.

Analogicznie jak z katalogu mogą być wprowadzane tekstury do opracowywanego rzutu, metodą „ciągnij i puść”, tą samą metodą mogą być wprowadzane obiekty do aktualnego rzutu w ArCon. Sposób dokładnego umiejscawiania ich w danym rzucie, opisano w ustępie umiejscawianie obiektów i grup.

Za pomocą tych zewnętrznych funkcji istnieje w ArCon także możliwość samodzielnego zdefiniowania i zestawienia ciągle powtarzających się grup obiektów. Tak więc można zdefiniować np. jadalnię z 6 krzesłami, owalnym stołem z obrusem i odpowiednią lampę jako grupę obiektów jadalnia oraz można zapisać ją w katalogu za pomocą funkcji drag&drop. Przy tym zamienia się "Źródło" i "Cel". Aktualny widok jest źródłem grupy- katalog celem.

Ładowanie takiej grupy z katalogu jest analogiczne do ładowania pojedynczych obiektów. Pozbywanie się grup samozdefiniowanych.