Jeżeli jeszcze nigdy nie wygenerowano wideofilmu na posiadanym komputerze, to nie obejdzie się bez „pobawienia się” opisanymi tutaj możliwościami ArCon+, w celu nabrania koniecznej do tego wprawy. Należy uwzględnić przy tym przedstawione poniżej rady:
• Należy unikać za dużych rozdzielczości. Optymalną rozdzielczością wydaje się być 320x240 pikseli; ogólnie rzecz biorąc możliwa do przyjęcia jest jeszcze rozdzielczość 640x480 pikseli. Przy wyższych rozdzielczościach kompresory Windows generują w pewnych warunkach fałszywe wyniki.
• Obrazy, które mają być zapisane w pamięci w postaci wideofilmu, powinny być wyjątkowo dobrze przefiltrowane W związku z tym należy zawsze wybierać z okna dialogowego opcji Widok/Wideo zapisz filtr krawędzi i co najmniej 4-krotny (a jeszcze lepiej 9-krotny) Oversampling.
• Jeżeli podczas rejestrowania ruchu (a więc nie podczas nagrywania wideofilmu) pracuje się korzystając z bardzo dużych okien prezentacyjnych i jako tryb prezentacji wybrano pełną teksturę, to prędkość przetwarzania z jaką będą przetwarzane obrazu podczas rejestrowania, będzie znacznie niższa od tej, z która odtwarzane będą później wideofilmy. W związku z tym ruch na wideofilmie będzie o wiele za szybki. Aby zapobiec temu efektowi należy wybrać stosunkowo mały obraz do zarejestrowania ruchu. Zalecany jest również sposób prezentacji w postaci modelu siatkowego, bezcieniowego.
• Jeżeli ma być nagrana animacja metodą Raytracing, należy najpierw w każdym wypadku wykonać wstępny wideofilm z tego samego projektu i tego samego ruchu, który zostanie przetworzony za pomocą normalnego cieniowania, następnie należy w razie potrzeby, wykonać w następnym etapie ten wideofilm, ale już z zastosowaniem metody Raytracing, oraz przetworzyć przy znacznie zredukowanej rozdzielczości (np. 160x120 pikseli). W ten sposób można teraz z góry już ocenić jaki będzie wynik oraz jak długo będzie trwał proces przetwarzania. Czas przetwarzania jest proporcjonalny do rozmiaru obrazów przemnożonego przez Oversampling: przetwarzanie obrazu o rozmiarze 320x240 pikseli z 4-krotnym Oversampling będzie trwało około 2x2x4-razy tak długo, jak obrazu o rozmiarze 160x120 pikseli bez Oversampling. W wyniku tego z jednej godziny przetwarzania potrzebnej dla wideo o wielkości znaczka pocztowego, wyniknie ośmiogodzinny czas przetwarzania dla dobrze przefiltrowanego wideo o podwójnej rozdzielczości dla x oraz y.