Rzut perspektywiczny jest właśnie tym rzutem ArCon. Na
nim można przeprowadzać obchód budynku, dowolnie umiejscawiać obiekty i
swobodnie się „wyładowywać’. Rzut perspektywiczny ma tą zaletę, że dają się w
nim bardzo dobrze wprowadzać parametry dotyczące wysokości oraz, że uzyskuje się
na nim bardzo dobre wrażenie przestrzenne w danym mieszkaniu. Ma on jednak tą
wadę, że umiejscawianie w głębokości jest nieco trudniejsze, i w związku z tym
powinno być ono raczej przeprowadzane w rzucie pionowym względnie w rzucie
poziomym. Rzut perspektywiczny jest jedynym rzutem, w którym można przemieszczać
się w mieszkaniu. Do tego celu służy ikona pojawiająca się tylko przy rzucie
perspektywicznym, w drugim poziomym pasku narzędzi. Analogicznie jak w rzucie
pionowym, można też w rzucie perspektywicznym dokonywać np. obliczania cieni za
pomocą metody Raytracer.
Poniższa ilustracja przedstawia jeden i ten sam projekt w trzech różnych rzutach (za pomocą usytuowanych obok siebie okien).