Rodzaj wprowadzania „Łuk na ścianie”

Ten rodzaj wprowadzania jest bardzo podobny do . W przeciwieństwie do niego jednak wprowadzanie kąta końcowego następuje interaktywnie. W tym celu podczas wprowadzania należy kliknąć o jeden raz więcej. Pierwsze kliknięcie określa punkt początkowy łuku i musi leżeć na istniejącej ścianie lub na jej końcu. Drugie kliknięcie definiuje koniec łuku. Po drugim kliknięciu można za pomocą myszy ustawić kierunek na końcu łuku. Trzecie kliknięcie zatwierdza ten kierunek i końcowe przesunięcie kursora myszy zmienia promień łuku. Po końcowym kliknięciu przejmowane do okna dialogowego są zarówno promień jak i kąt wyjściowy, można w odpowiednich polach okna dokonać zmian podanych interaktywnie wartości w sposób numeryczny.

Wskazówka: Jeśli łuk ze względu na zbyt mały promień nie sięga do punktu końcowego (drugie kliknięcie podczas wprowadzania) zostanie przedłużony automatycznie poprzez prosty odcinek ściany.

Wskazówka: Od pierwszego kliknięcia za pomocą skrótu klawiszowego Ctrl+W można określić, czy wprowadzanie łuku następuje w osi ściany, czy też na lewej lub prawej krawędzi.