Ten rodzaj wprowadzania jest bardzo podobny do . W przeciwieństwie do niego jednak
wprowadzanie kąta końcowego następuje interaktywnie. W tym celu podczas
wprowadzania należy kliknąć o jeden raz więcej. Pierwsze kliknięcie określa
punkt początkowy łuku i musi leżeć na istniejącej ścianie lub na jej końcu.
Drugie kliknięcie definiuje koniec łuku. Po drugim kliknięciu można za pomocą
myszy ustawić kierunek na końcu łuku. Trzecie kliknięcie zatwierdza ten kierunek
i końcowe przesunięcie kursora myszy zmienia promień łuku. Po końcowym
kliknięciu przejmowane do okna dialogowego są zarówno promień jak i kąt
wyjściowy, można w odpowiednich polach okna dokonać zmian podanych interaktywnie
wartości w sposób numeryczny.
Wskazówka: Jeśli łuk ze względu na zbyt mały promień nie sięga do punktu końcowego (drugie kliknięcie podczas wprowadzania) zostanie przedłużony automatycznie poprzez prosty odcinek ściany.
Wskazówka: Od pierwszego kliknięcia za pomocą skrótu klawiszowego Ctrl+W można określić, czy wprowadzanie łuku następuje w osi ściany, czy też na lewej lub prawej krawędzi.