Wskazówka: Jeśli używają Państwo modułu rozszerzającego Storyboard, poniżej opisane funkcje zastąpione będą poprzez animowaną wirtualną kamerę. Ścieżki dla kamery, tworzone opisywanymi tu narzędziami, można jednak dalej wykorzystać za pomocą w/w modułu rozszerzającego.
Podobnie w ArCon istnieje także w ArCon+ możliwość
przemieszczania się za pomocą ikony w wykonanym projekcie. ArCon+ dysponuje
dodatkowo funkcją nagrywania tego spaceru lub oglądania mieszkania z wszystkich
stron za pomocą ikony
Ten
zarejestrowany (nagrany) ruch może zostać później odtworzony. Przy odtwarzaniu
nie ma żadnego znaczenia, czy ruch ten został zarejestrowany w odniesieniu do
aktualnego projektu lub dla projektu innego (czy np. innego wariantu projektu),
ponieważ w pamięci zapisywane są tylko pozycja obserwatora i kierunek patrzenia,
nie zaś zawartość projektu.
ArCon + pozwala na zapis nie tylko zmian przestrzennych ale również na zapis zmian związanych z ruchem w czasie, zmian w czasie i kombinacji przestrzeni z czasem. Innymi słowy: podczas animacji statycznego ujęcia można uruchomić czynnik czasowy bez jakiegokolwiek ruchu. ArCon+ daje w ten sposób do ręki możliwość zarejestrowania zmian warunków oświetleniowych i np. zasymulowania wschodu lub zachodu słońca.
Rejestrowanie w pamięci i odtwarzanie ruchu w przestrzeni
i/lub w czasie możliwe jest wyłącznie w widoku 3D trybu projektowania. Pomiędzy ikonami
przełącznika wariantów dzień/noc i widok zależny od czasu
a ikoną windy
znajduje się lista 11 maleńkich
włączników.
Symbole na tych małych ikonach odpowiadają w przybliżeniu ikonom znanym już np. z magnetowidu. Analogicznie do nagrywania obrazów z telewizora magnetowid ArCon+ nagrywa ruch czy też później go odtwarza.
Nagrywanie ruchu w czasie ma zasadniczo sens wtedy, gdy włączony jest widok zależny od czasu i następuje zmiana warunków oświetleniowych. Także integracja statycznych i ruchomych obrazów podczas nagrywania spaceru jest uzasadniona, ponieważ można zatrzymać się na jakiś czas w jednym miejscu.
Zasadniczo podczas nagrywania przestrzennych i czasowych ruchów można określić, jak długo (w czasie rzeczywistym) powinna trwać animacja, tzn. upływ jakiego czasu ma być symulowany.
Wszystkie animacje – zarówno przestrzenne jak i czasowe – można zapisać na taśmie video lub wyeksportować.