Ta dwa sposoby prezentacji przedstawiają przedmioty z ich zdefiniowanymi teksturami. Nasza niebieska sofa, pojawi się więc z jasno- i ciemnoniebieskim wzorem.
Za pomocą tych barwnych sposobów prezentacji, można generować widoki rzutów, które są najbardziej zbliżone do rzeczywistości.
Pewna różnicą istnieje tylko w jakości obu sposobów
prezentacji. Może się zdarzyć, że w pewnych warunkach barwa ścian o dużej
powierzchni przy włączeniu barwnie z teksturą (średnia jakość) nie będzie
równomiernie rozłożona, podczas gdy przy obiektach różnica ta nie będzie
występowała. Ta różnica będzie jednakże widoczna wyraźnie tylko wtedy, jeżeli w
wyniku kliknięcia na nastąpi
przełączenie na widok w nocy.
Następna różnica występuje przy prędkości prezentacji, przy czym ostatnio wymienione sposoby, nie mogą być tak szybkie jak wymienione dwa pierwsze, ze względu na wymagany długi względnie nawet bardzo długi czas ich przetwarzania.