Praca z makrem Projektant powierzchni

Po wybraniu w ArCon ściany, podłogi albo stropu do oteksturowania ukazuje się makro Projektant powierzchni. W jego obszarze roboczym zostaje wyświetlona pobrana ściana, podłoga lub strop. W obszarze tym widoczne są także jako wycięcia: okna, drzwi, otwory w ścianach, stropach i podłogach, widoczne są też podziały pomieszczenia. Obszar poza otworami (rzeczywista powierzchnia ściany względnie podłogi czy stropu) może zostać oteksturowana.

Jest możliwe zdefiniowanie w Projektancie powierzchni zarówno różnych obszarów, które można oteksturować w indywidualny sposób, jak również można oteksturować całą ścianę czy strop jednolitą teksturą. Zasada jest prosta – pobieramy za pomocą kursora myszy wzór płytki z prawego obszaru listy płytek, przeciągamy i upuszczamy kursorem na obszar. Po zwolnieniu klawisza tekstura zostaje nałożona.

Wskazówka: Jeśli w prawym obszarze nie widać tekstur proszę kliknąć na Opis: _bm1660.

Większość ikon makra Projektant powierzchni znają Państwo z ArCon. Ich funkcja jest identyczna. Nie ma jednak podziału na poziomy i pionowy pasek narzędzi.

Tak jak w ArCon, w Projektancie powierzchni można używać linii pomocniczych (Opis: _bm1661 , Opis: _bm1662, Opis: _bm1663, Opis: _bm1664, Opis: _bm1665) w celu precyzyjnego wyznaczania obszarów. Przycisk Opis: _bm1666służy do importu obszarów z warstw plików DXF i HPGL. W przeciwnieństwie do ArCon warstwy nie zostaną umieszczone w tle ale zamknięte odwiednie staną automatycznie obszarami.

Ikony Opis: _bm1667i Opis: _bm1668są specyficzne dla makra Projektant powierzchni. Służą do definiowania prostokątnych lub dowolnych wielokątów wyznaczających obszary do oteksturowania. Ikony Opis: _bm1669i Opis: _bm1670służą do definiowania punktów tekstury. Za pomocą Opis: _bm1671definiowany jest obszar tekstury, poprzez Opis: _bm1672można interaktywnie zmienić kąt.

Ikony Opis: _bm1673i Opis: _bm1674służą do obszarów nakładających się w celu określenia, który obszar jest przed którym.

Wkazówka: Oczywiście wśród obszarów będą i takie, które nie będa widoczne podczas teksturowania, ponieważ są zakryte. Należy jednak zawsze podczas porządkowania kolejności rozważyć ich usuwanie, ponieważ mogą być potrzebne podczas dalszej edycji.

Ikona Opis: _bm1675służy do usuwania obszarów. Wybrane elementy można usuwać za pomocą klawisza Delete. służą do powiększania lub pomniejszania widoku, jak w ArCon Opis: _bm1676i Opis: _bm1677służą do powiększania lub pomniejszania widoku, jak w ArCon. Opis: _bm1678służy do włączania/wyłączania siatki, Opis: _bm1679przełącza między prezentacją fug i płytek w obszarze roboczym. Za pomocą Opis: _bm1680można włączać i wyłączać listę wyboru dostępnych wzorów płytek.

Opis: _bm1681służy do przekazywania danych do ArCon. Po kliknięciu na nich ukazuje się okno dialogowe, w którym można zdecydować o tym, co ma się stać z projektem.

Opis: FD_uebernahme

Poprzez kliknięcie na Przejmij do ArCon makro Projektant powierzchni zostanie zamknięte, a dane przekazane do ArCon.

Wskazówka: Dane można przejąć bezpośrednio, poprzez przytrzymanie wraz z Opis: _bm1682 Ctrl.