Po wybraniu w ArCon ściany, podłogi albo stropu do oteksturowania ukazuje się makro Projektant powierzchni. W jego obszarze roboczym zostaje wyświetlona pobrana ściana, podłoga lub strop. W obszarze tym widoczne są także jako wycięcia: okna, drzwi, otwory w ścianach, stropach i podłogach, widoczne są też podziały pomieszczenia. Obszar poza otworami (rzeczywista powierzchnia ściany względnie podłogi czy stropu) może zostać oteksturowana.
Jest możliwe zdefiniowanie w Projektancie powierzchni zarówno różnych obszarów, które można oteksturować w indywidualny sposób, jak również można oteksturować całą ścianę czy strop jednolitą teksturą. Zasada jest prosta – pobieramy za pomocą kursora myszy wzór płytki z prawego obszaru listy płytek, przeciągamy i upuszczamy kursorem na obszar. Po zwolnieniu klawisza tekstura zostaje nałożona.
Wskazówka: Jeśli w prawym obszarze nie widać tekstur
proszę kliknąć na .
Większość ikon makra Projektant powierzchni znają Państwo z ArCon. Ich funkcja jest identyczna. Nie ma jednak podziału na poziomy i pionowy pasek narzędzi.
Tak jak w ArCon, w Projektancie powierzchni można używać
linii pomocniczych ( ,
,
,
,
) w celu precyzyjnego wyznaczania obszarów.
Przycisk
służy do
importu obszarów z warstw plików DXF i HPGL. W przeciwnieństwie do ArCon warstwy
nie zostaną umieszczone w tle ale zamknięte odwiednie staną automatycznie
obszarami.
Ikony i
są specyficzne dla makra Projektant
powierzchni. Służą do definiowania prostokątnych lub dowolnych wielokątów
wyznaczających obszary do oteksturowania. Ikony
i
służą do definiowania punktów tekstury. Za
pomocą
definiowany
jest obszar tekstury, poprzez
można interaktywnie zmienić kąt.
Ikony i
służą do obszarów nakładających się w celu
określenia, który obszar jest przed którym.
Wkazówka: Oczywiście wśród obszarów będą i takie, które nie będa widoczne podczas teksturowania, ponieważ są zakryte. Należy jednak zawsze podczas porządkowania kolejności rozważyć ich usuwanie, ponieważ mogą być potrzebne podczas dalszej edycji.
Ikona służy do usuwania obszarów. Wybrane
elementy można usuwać za pomocą klawisza Delete. służą do powiększania
lub pomniejszania widoku, jak w ArCon
i
służą do powiększania lub pomniejszania
widoku, jak w ArCon.
służy do włączania/wyłączania siatki,
przełącza między
prezentacją fug i płytek w obszarze roboczym. Za pomocą
można włączać i wyłączać listę wyboru
dostępnych wzorów płytek.
służy do przekazywania danych do ArCon. Po
kliknięciu na nich ukazuje się okno dialogowe, w którym można zdecydować o tym,
co ma się stać z projektem.
Poprzez kliknięcie na Przejmij do ArCon makro Projektant powierzchni zostanie zamknięte, a dane przekazane do ArCon.
Wskazówka: Dane można przejąć bezpośrednio, poprzez
przytrzymanie wraz z Ctrl.