Podkatalogi w eksploratorze ArCon

Eksplorator ArCon zna dwie różne możliwości zaznaczania podkatalogów: mianowicie z jednej strony poprzez symbol folderu

a z drugiej strony poprzez bitmapę, która zawiera w lewym dolnym rogu symbol folderu.

Bitmapę tę, która nie jest bitmapą kompatybilną z Windows, można samemu stworzyć za pomocą ArCon w wersji z filtrem importu 3DS. Ma zawsze rozszerzenie .dir i musi znajdować się w katalogu do którego jest przyporządkowana: jeśli katalog ten nazywa się np. V1 a w katalogu tym znajduje się podkatalog V2,wtedy w katalogu V1 musi znajdować się plik V2.dir aby otrzymać odpowiednie oznaczenie katalogu.

W celu wygenerowania plików należy postąpić jak następuje: w trybie projektowania: Tryb projektowania znajdą Państwo całkiem z prawej strony dolnej poziomej listy narzędzi ikona w trybie projektowania . Kliknięcie jej powoduje wywołanie okna dialogowego wyboru katalogu, w którym dokonywany jest wybór katalogu dla tworzonego pliku DIR. W powyżej omawianym przykładzie byłby to zatem V2.

Wskazówka: Oprócz kliknięcia ikony  można także wybrać polecenie Zapisz jako ikonę katalogu... w menu Pliki.

Po potwierdzeniu OK ukazuje się drugie okno dialogowe, w którym podawana jest „logiczna” nazwa tego katalogu; jest to nazwa, widoczna w eksploratorze ArCon pod symbolem bitmapy.

Potwierdzenie w oknie OK spowoduje stworzenie bitmapy na podstawie aktualnej sceny, która potem użyta będzie w eksploratorze. Widzą Państwo w nim dokładnie to, co w aktywnym oknie. Obowiązują przy tym następujące ograniczenia:

1)       Jako kolor tła bitmapy używana jest zawsze stała barwa kasująca aktualnego „dziennego” widoku (Widok dzienny/nocny, zależny od czasu) Kolor bladożółty, używany w bitmapach ArCon ma składniki R=255, G=255 i B= 208.

2)       Jeśli aktualny widok podczas zapisywania bitmapy katalogu nie jest widokiem 3D, bitmapa katalogu też nie będzie miała widoku 3D, lecz widok 2D z góry. Rodzaj prezentacji jest jednak zawsze „teksturowany, wysoka jakość” .

 

Wskazówka: Jeśli nie istnieje żaden plik DIR, jako nazwa użyta będzie nazwa katalogu.

Aby uniknąć problemów ze starszymi systemami plików (np. na NOVELL-Serwer) można jako nazw katalogów używać nazw z 8-ma literami a jedynie nazwy logiczne stosować dowolnie długie. Nazwa logiczna jest zapisana w samym pliku DIR.

Wskazówka: Powyższe stwierdzenie, że w przypadku plików DIR nie chodzi o pliki bitmapowe Windows nie jest w pełni prawidłowe: w rzeczywistości chodzi o pliki BMP Windows. Bezpośrednio w plikach tych zapisana jest nazwa logiczna tuż przed znakiem „hash” (#). Takie pliki DIR można tworzyć także i innymi narzędziami (edytorami graficznymi) i poleceniem „Echo”. Do stosowanych plików BMP należy używać rozdzielczości w trybie high-color 64 x 64 pksle.

Przykład:

Echo To jest nazwa logiczna# >> MyPic.BMP

Ren MyPic.BMP V2.dir

Ten sposób proponowany jest podczas tworzenia wersji narodowych katalogów obiektów.