Po wywołaniu makro Edytor 2D ukazuje się bezpośrednio okno
dialogowe opcji dla sadowienia (dostępne poprzez kliknięcie prawym klawiszem na
) rozszerzone o tabulator Grafika
2D. W tabulatorze określane jest czy, a jeśli tak to na jakie uchwyty
elementów 2D ma sadowić ArCon.
Jeśli wybrano np. jako opcję sadowić na następujących elementach i zaznaczono okrąg, to można później np. umieszczać linie pomocnicze w odniesieniu do uchwytów okręgu. Dzięki temu można np. skonstruować linię styczną do okręgu.
Należy zwrócić uwagę, że także podczas umieszczania elementów 2D stosowane są uchwyty, w odniesieniu do już istniejących elementów 2D.
Wskazówka: Uchwytów można używać także podczas przesuwania elementów 2D. To, który punkt obiektu do przesunięcia jest sadowiony może być sterowane – zazwyczaj jest punkt pod kursorem myszy. Jednak używając klawiszy Ctrl+W można zmienić punkt sadowienia na dowolny inny. Można używać także środka elementu 2D jako punktu sadowienia.
Między poszczególnymi alternatywami przełączać można wielokrotnym zastosowaniem Ctrl+W.