Opisana powyżej opcja do „tyłu” (niezmieniona wysokość) prowadzi do osobliwych efektów, jeżeli ogląda się daną scenę z perspektywy 3-wymiarowej prawie pionowo od góry. Przesuwając następnie mysz w górę - a więc odsuwając ją od siebie - wówczas obiekt nie będzie nadążał za ruchem myszy, lecz będzie przesuwał się pozornie w kierunku podłogi. Trzeba dopiero nacisnąć prawy przycisk myszy, aby obiekt na ekranie poruszył się w górę.
Jeżeli wybrane zostanie teraz pole kontrolne do „dołu”, to jego zachowanie będzie wtedy odwrotne. Oznacza to, że jeżeli mysz będzie przesuwana bez wciśniętego prawego przycisku do góry, to obiekt na ekranie będzie przesuwał się będzie także do góry. Dla porządku należy jeszcze dodać, że tylko wtedy, gdy będziemy patrzeć prawie pionowo z góry. Po wciśnięciu prawego przycisku myszy i ciągnięciu myszą do góry, obiekt będzie przesuwał się do wnętrza ekranu.
Te obie opcje mogą być rozsądnie używane tylko przy określonych wartościach kątów. Z tego też powodu przewidziana została następna opcja: