Okno Edycja płytek służy do definicji geometrii tekstury płytki..
W obszarze Kształt płytki można wybrać jeden z trzech kształtów Prostokąt, Prostokąt ze ściętymi narożami i Sześciokąt.
W zależności od wybranego kształtu ukazują się w dolnym obszarze (Parametry) dalsze pola edycyjne, za pomocą których określane są wymiary (długości krawędzi) płytki. Dla kształtu Prostokąt ze ściętymi narożami ssą dostępne cztery dalsze pola, za pomocą których można określić, które narożniki mają zostać ścięte.
W obszarze Ustawienia tła płytkom przyporządkowywane są tekstury. Po wyborze bitmapy klawiszem Plik… należy jeszcze określić, jakie są „prawdziwe” wymiary tekstury (w cm). Do dyspozycji są pola Szerokość i Wysokość. Alternatywnie można używać znajdujących się tuż obok pól dpi, jeśli znana jest rozdzielczość z jaką skanowano teksturę. Jeśli wykorzystana jest jedna z możliwości, wartość w drugim polu zmienia się automatycznie.
Jako domyślne ustawienie jest takie dopasowanie, że dolna krawędź tekstury odpowiada dolnej krawędzi płytki. Jeśli dopasowanie nie jest prawidłowe (np. tekstura jest obrócona o 90° lub lekko skrzywiona podczas skanowania), można zareagować odpowiednio poprzez podanie kąta obrotu w polu Obrót.
To samo dotyczy początku tekstury względem płytki. W pierwszym przyporządkowaniu lewy górny róg płytki łączony jest z lewym górnym rogiem tekstury. Ustawienie to może zostać zmodyfikowane poprzez pola Początek x i Początek y obszaru Parametry.
Klawisz Płytka zajmuje całą powierzchnię służy „szybkiemu” wprowadzaniu informacji o geometrii. Jeśli dla tekstury określone są wymiary, opcją tą można szybko dopasować krawędzie płytki tak, by całkowicie dopasowana była do tekstury.
Oba pola podglądu prezentują wygląd poszczególnych płytek zgodnie z wybranymi ustawieniami (lewy podgląd), wraz z podglądem płytek obok siebie (prawy podgląd). Dla podglądu wielu płytek można dodatkowo podać kąt obrotu, aby uzyskać pogląd na wersję płytek położonych inaczej niż poziomo.