W tym miejscu można zdecydować, czy chce się pracować z siatką kątową. Funkcja jest pomocna szczególnie podczas tworzenia rzutów budynków, ponieważ można zdefiniować stały kąt podczas rysowania odręcznego.
Przykładowo jeśli wprowadzono 90̊, wszystkie ściany automatycznie będą umieszczane pod kątem prostym niezależnie od tego, gdzie wprowadzony zostanie myszą kolejny punkt.
Jeśli używanie siatki kątowej jest aktywne, należy podać wartość z przedziału od 1 do 90.
Zaznaczenie opcji używanie również dla sadowionych punktów spowoduje, że podczas wprowadzania wprawdzie długość elementu zostanie pobrana ze wskazanego punktu ale kąt wprowadzanego elementu będzie wielokrotnością kroku siatki.
Zaznaczenie opcji prostopadły rzut siatki spowoduje, że siatka kątowa określać będzie kąt elementu. Jeśli element podczas wprowadzania leży dodatkowo w promieniu sadowienia punktu siatki, długość elementu zostanie tak określona, że prostopadły element przechodzi przez punkt siatki.
Najprościej zachowanie to zaobserwować na przykładzie ścian: podczas wprowadzania ściany punkt drugiego jej końca będzie leżał w punkcie siatki, kąt jednak będzie zdefiniowany przez siatkę kątową.
Zaznaczenie Użyj długości siatki (odstęp jak odstęp siatki) spowoduje, że elementy mogą być wprowadzane tylko pod dyskretnym kątem o dyskretnej długości (z siatki normalnej). Należy pamiętać, że sadowienie na „normalnej” siatce ma pierwszeństwo przez siatką kątową. Użyj długości siatki jest wyszarzone, kiedy prostopadły rzut siatki zostało zaznaczone. Powód: podczas rzutowania długości pobierane są z rzutowania, dyskretna długość nie jest możliwa.
Wskazówka: W przeciwieństwie do „normalnej” siatki
siatka kątowa pozostaje aktywna również wtedy, gdy wyłączona jest prezentacja
siatki Szczególnie dla wariantu
Użyj długości siatki należy włączyć normalną siatkę, ponieważ w stanie
włączonym ma ona pierwszeństwo przed siatką kątową i nie można osiągnąć
oczekiwanego efektu.
Analogicznie do Ctrl +F3 skrót Ctrl +R przełącza chwilowo siatkę kątową do następnego kliknięcia.