W szczególności do dyspozycji są następujące rodzaje obrotów:
1. Obrót wokół osi z, x i y: Obrót obiektów i grup obiektów może odbywać się w dowolnym kierunku w trójwymiarowej przestrzeni, przy czy można wybierać między stałymi kątami obrotu a rotacją dowolną. Aby wybrać żądany wariant należy wskazać na jedną z trzech ikon przełącznika wariantów.
Kliknięcie prawym przyciskiem myszy na jednej z trzech ikon wywołuje Okno dialogowe Obracanie, w którym można określić, czy podczas obracania mają być używane współrzędne elementu czy współrzędne projektu.
Zasadniczo wszystkie obiekty i grupy obracają się wokół swojego punktu środkowego, a więc wokół osi symetrii ramki wyboru. Kąt dodatni oznacza obrót w kierunku zgodnym z obrotem wskazówce zegara, kąt ujemny – obrót w kierunku przeciwnym do obrotu wskazówek.
2. Obrót dowolny: Ten typ obrotu pozwala poruszać, przesuwać i obracać obiektem lub grupą obiektów dowolnie, całkowicie niezależnie od osi czy wartości kąta, bezpośrednio na ekranie, we wszystkich kierunkach.
3. Cofanie obrotu: jeśli skutki wszystkich dokonanych poprzednio obrotów należy cofnąć, do dyspozycji jest Ikona resetująca. Przywraca ona obiekt lub grupę obiektów w pozycję początkową po załadowaniu z katalogu czy z dysku.
Więcej: