Praca w trybie projektowania

Akceleracja sprzętowa 3D

Pod wpływem presji przemysłu gier w ostatnich latach powstawały dla komputerów PC coraz karty graficzne z akceleratorami 3D. Równolegle do tych kart Microsoft rozwinął interfejs, który umożliwił, niezależnie od użytych kart graficznych, na wykorzystanie jego specyficznych cech, między innymi akceleracji 3D w powszechnych typach oprogramowania

ArCon skorzystał z tych możliwości i od wersji 6.0 oferuje – obok wciąż istniejącej możliwości renderingu czysto software’owego (wszystkie piksele są tworzone przez program)– również obsługę przez DirectX 7.0. Następstwem jest możliwość wykorzystywania kart graficznych 3D

W przeciwieństwie do wersji ArCon-VR, która od wersji 6.0 nie jest już rozwijana, teraz jest możliwe używanie dowolnych kart graficznych, dysponujących sterownikami DirectX. Poza faktem, że oglądanie obrazu w trybie projektowania zarówno podczas normalnej pracy jak i podczas spaceru jest drastycznie szybsze, niż w poprzednich wersjach, włączenie DirectX do bezpośredniej pracy ma względnie mniej skutków; ArCon w trybie projektowania jest łatwiejszy i szybszy.

tylko jedno okno dialogowe, w którym można wprowadzić konkretne ustawienia, dotyczące stosowania DirectX: okno dialogowe Spacer/Sprzęt 3D.